Vakantiegevoel

18 juni 2019 - Terschelling, Nederland

Zittend met mijn rug naar de zon, parasol boven mij uitgeklapt (als het mooi weer wordt en je de behoefte krijgt aan schaduw is het pas echt mooi weer), kan ik mijn blog beginnen over mijn laatste dag Oerol 2019 op Terschelling. De boot gaat om 20.30u, de bus vanaf het huisje komt om 19uur. Dus we kunnen hier nog even het avondmaal gebruiken. Jan gaat met me mee naar Harlingen. Hij moet morgen weer werken. Ik ben deze week verder niet op de praktijk ivm de zelfstandige week van Jacco.

Vandaag was weer een prima dag, wat rustiger aangedaan dan gisteren. Om 11 uur de fiets gepakt richting West. Wederom heerlijk gefietst; onderweg 2 “expedities” aangedaan. Expedities liggen gewoon verspreid door het eiland en zijn gratis aan te doen. A t/m P. We kwamen eerst langs B: bij  “Doodemanskisten”. Hier had je in een idyllisch vennetje de “Swans”. Schotelantennes die er uitzagen als zwanen. Ik zal foto’s uploaden.

De volgende, A, bij “Seinpaalduin”, “Sense of Place- moving landscapes”. Moving, omdat de kunstenaars dit kunstwerk zullen verplaatsen naar andere landschappen bv naar een Duits waddeneiland meen ik. Je klimt eerst een serie trappen op tot je boven op die seinpaalduin aankomt. Hier staat een bouwwerk op wat je met z’n tienen tegelijk kan beklimmen. Bovenop “Fat Boys” waarop je kan liggen en naar bovenkijkend, via een koepel spiegel 360graden rondom kan zien. De moeite waard.

Hierna moesten wij wel weer in de benen om de voorstelling bij Hoorn “Mezrab, huis van vertellingen”: “my father held a gun” van 1345u te halen. Geen probleem met de e-bikes van Carla en mij; respect voor Jan die voorop, met gewone fiets, de kilometers wegtrapte. Goed op tijd kwamen wij aan en konden een heerlijk plekje in de zon innemen. Een man uit Israel en een man uit Iran gaven een wat mij betreft geweldige voorstelling waarin ze de waanzin van het oorlogvoeren op prachtige wijze “vertelden/performden”.

Na de voorstelling gepicknickt op het gras en toen rustig weer, via de Jumbo, naar het huisje op Midsland-Noord. Carla heeft een lekkere curryrijst maaltijd gemaakt en ik de salade.

Nu zit ik weer in de snelboot (de laatste van de dag) samen met Jan, die morgen moet werken, halverwege richting vasteland en kan terugkijken op een paar heerlijke dagen.

1. Conny Donders:
    18 juni 2019
    Prachtig reisverslag weer en mooie foto’s. Je maakt van het leven wel een feestje.
  2. Helene straet laurey:
    19 juni 2019
    weer dagelijks uitgekeken naar jouw schrijven en er van genoten net als jij daar ws dank voor het meebeleven