Slow, slower, slowest

19 oktober 2018 - Bassacutena, Italië

Tja, ik denk dat Thomas gelijk heeft, een element van het geheim van de Blauwe Zones is zeker "slow".  Niet door het land heen jakkeren, rustig ontbijten, niet álles willen zien; lekker lang koffiedrinken. Capuccino en Café Solo.

Maar als het op internet aankomt, háát ik slow. Gisteren, tijdens het bloggen viel de wifi verbinding telkens uit. Gelukkig kan ik tegenwoordig ook offline bloggen. Maar het maakt dat je óf superslow óf gehaast gaat typen. Misschien ben ik ook geen Blauwe Zone meisje of moet ik het nog worden. Ik ben er nog veel te nieuwsgierig voor. Als ik iets tegenkom wat ik niet begrijp, wil ik het meteen kunnen opzoeken. Is Frank Sinatra geboren in Sicilië? Nee dus, Paul had gelijk, hij is geboren in Hoboken, New jersey.

Ik kom hierop omdat er tijdens het avondeten (die van de zwaardvis) allemaal liedjes van hem gedraaid werden.

Ach, allemaal trivia natuurlijk.

We hebben lekker geslapen in "Tenuta Pilastru", een "resort" in de Costa Smeralda. Een mooi landgoed bezaaid met rotsen en  met kleine huisjes met kamers. Het grootste etablissement tijdens onze reis. En dat merk je. Net even niet die persoonlijk aandacht die ze je in de kleine hotelletjes geven. Je hebt daar echt het gevoel "gekend" te worden. Ontbijt is goed, maar minder goed dan in vorige twee onderkomens. Bv alles is verpakt: de jam, de nutella, de honing. Geen vers brood wat je zelf afsnijdt. Kant en klare jus d'orange ipv een mand sinaasappels en een pers ernaast. Het weer is redelijk, dat wil zeggen, dun zonnetje, 20 graden, ach men raakt verwent.

Straks gaan wij bekijken wat Prins Aga Khan IV, (Pakistaans van origine, miljardair, net opgezocht), bedoelde toen hij een "speelplaats voor de Jetset" wilde creëren aan de Costa Smeralda in 1962. Wij gaan naar "Porto Cervo" (met al haar miljoenenjachten) en het nabijgelegen strand van "Cala di Volpe".

Maar eerst kijken of ik wat fotootjes kan uploaden. Zal wel weer een bron van ergernis worden.

Oef, foei, slow down, Happy!

1. Machteld:
    19 oktober 2018
    Mooie reis! Kun je de zee nog in of is dat te koud?
  2. Marian:
    19 oktober 2018