Oudroze wolken en zachtgele masten

13 juli 2020 - Ouwerkerk, Nederland

Een pláátje, zó uit een oudhollands schilderij tot leven gekomen. Alleen in plaats van galjoenen en andere driemasters liggen er allerhande moderne scheepjes en schepen. Zo lag  gisteren met zonsondergang de jachthaven van Kortgene, “Delta Marina Kortgene" erbij. Wat een rust en reinheid. Alleen de plexiglas schermen voor de om-en-om afgeplakte wasbakken en de looppijlen op de steigers herinneren hier aan de Coronacrisis.

Nu, varend op de Oosterschelde vlak bij de Zeelandbrug, voldoen wij moeiteloos  aan de anderhalve meter maatregelen. Het is bepaald niet druk. Ons reisdoel vandaag is “Roompot Marina” in Kamperland, aan de Oosterscheldedam. Het ligt op het zelfde eiland als Kortgene, hemelsbreed 8 km. Goed voor een uitgebreid “Ommetje”.

Het is een mooi vakantiegebied, vlakbij het “Postcodeloterijdorp” Vrouwenpolder. Hier viel in de 2013 de postcodeloterijkanjer. Het geld werd vooral lokaal besteed doordat men mbv lokale aannemers hun huis verfraaide.

In deze jachthaven hebben wij gisteravond aangemeerd gelegen. Wind op de kop en zon op de achtersteven. Een uitgelezen plek om de “Cobb” (boord barbeque) aan te steken. Heerlijk gegeten van malse ribeyes en een Griekse salade. Voor ons lag een andere zeilboot die de Leiderdorpse vlag, sleutels met “de Rijn” erdoor, voerde. Het bleek de “Wetterwille” van Richard Hilhorst, een wijkgenoot , te betreffen. Hij is samen met een vriend een paar weken met zijn boot aan het toeren. Heerlijk, achter je huis opstappen en gaan waar de wind je heen voert.

inmiddels zijn  de oudroze kleuren van de wolken  verbleekt naar helder witte, de lucht weer hemelsblauw en de zon is warm-koesterend. De windsnelheid acht knopen, de bemanning lui.

Het geeft niet, er is totaal geen haast.

1. YvetteKusters:
    13 juli 2020
    Veel plezier met z'n allen en we volgen jullie avonturen graag weer met de blog!
  2. Helene straet laurey:
    13 juli 2020
    fijne vakantie happy en mannen
  3. Carmen Sweerts:
    14 juli 2020
    Wat heerlijk om weer met jullie mee te zeilen. Fijne vakantie! Mooie foto trouwens.
    Liefs, Carmen