"And now for something completely different"

10 juli 2020 - Kortgene, Nederland

Tegenwoordig kijken we via Netflix elke avond een aflevering van de serie "Monty Python's Flying Circus" . Een Britse serie uit de 70-er jaren met o.a. John Cleese. Heerlijke absurdistische humor. Zo knap als je onderhoudend kan zijn met flauwekul. Ook Toon Hermans kon dat. Enfin, je slaapt er heerlijk op. Even iets kompleet anders. Geen "corona" gedachten. Kortom, op vakantie.

De vakantie begon voor ons al op 6 juli. Elke dag uitslapen en sporten. Huis opruimen. Onze grote, 55 kg zware, de Waard tent uit '95 had Frank al verkocht. Als we nog eens met de tent op vakantie willen, zal het een lichter exemplaar moeten worden. Je word toch een jaartje ouder.Vanaf vrijdag 10 juli hebben wij weer een zeilboot gehuurd. Die mooie Hanse 455, "Horsefight", in Kortgene was weer beschikbaar.

We konden er pas om 16u op, dus ruim voldoende tijd om 's ochtends nog even naar de spinles te gaan. Ivm "Corona" spinnen we tegenwoordig buiten, op de fietsenstalling plek vóór de sportschool. Het begon droog maar het werd allengs natter. Niet vanwege de transpiratie, maar vanwege de regen. Heerlijk was dat. het deed mij denken aan die schaarse momenten van regen die wij in Saudi Arabie hadden. Het was dan heerlijk om je helemaal nat te laten regenen. Goede muziek erbij uit diverse decaden.

Toen  "Papa was a rolling stone" van The Temptations uit '72 draaide kwam er een lawaaierige straatveger langs. Ik kreeg er helemaal een gevoel van in een film van Quentin Tarantino te figureren van. Heerlijk is dat, intensief en "hoogfrequent" sporten op goede muziek. Een mooi begin van ons weekje weg met de zeilboot.

Na al het corona gedoe, heerlijk, effe voor something completely different.

1. Huub van Haasteren:
    12 juli 2020
    "A man with a tape-recorder in his brothers nose!" Absurder kán gewoon niet.
    Fijne vakantie!
  2. Nicoline:
    12 juli 2020
    Op naar betere tijden en een heel fijne vakantie.
  3. Chris:
    12 juli 2020
    John Cleese @ Ministry of Silly Walks :-) :-)
  4. Paul O.:
    13 juli 2020
    Oh... heerlijk die Engelse absurdische humor. Ook in Fawlty Towers overigens. Ik moet nog ergens een cd box hebben. Mooie dagen nog. Vandaag kon niet meer stuk in ieder geval.
  5. Anita:
    13 juli 2020