Dag 9. Sneeuw

22 januari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Wat heerlijk toch, van binnen naar buiten kijken naar het vallen van de sneeuw en er niet doorheen hoeven glibberen. Gewoon maar kijken vanuit je luie stoel met de benen omhoog (en ja hoor Peter, doooorzakken). Paul hoefde pas ‘s middags te werken en heeft ‘s ochtends na mijn ontbijt gebracht te hebben de hele beneden verdieping gedaan. En vanavond/vannacht heeft-ie nog dienst ook. Frank kookt vanavond zijn specialiteit.

Vandaag erg gezellig geweest; vanmorgen kwam Agnes met een zonnig blad over hoe Italie met hoe je  daar 100 word en een heerlijke massageolie, uitstekend tegen lelijke littekenvorming en een professionele massage van mijn arme opgezette kuit toe.

Met de jongens geluncht (ommeletje) en online cadeautjes voor Paul geregeld, die donderdag jarig is. Normaal trek ik er altijd in hoogst eigen persoon op uit als er cadeautjes moeten komen maar nu is Mr. B. Com een welkome gast alhier.

Vanmiddag kwam Robert, manager van het GEZ/Gezondheidscentrum, met een prachtige bos bloemen die in mijn grootste vaas nog niet paste. Ik zeg maar nee, dan heb je er twee. En vanmiddag kwamen er kaartjes. Ben ik ook gek op. Ouderwetse post is zo leuk. Een kaart van de (zondag) shapers van Easy Active Leiderdorper en een kaart van Brigitte.

Ik begin de leuke kanten van de hele exercitie tot mij door te laten dringen.

Tussendoor natuurlijk ook wel aan de oefening en in de weer, alleen tot nu toe beduidend minder dan gisteren. Ik had gisteravond 3700 stappen gezet; nu, eind vd middag: 2400. Belangrijkste is waarschijnlijk dat je in dit stadium het stilstáán zoveel mogelijk vermijd.

Voor de liefhebber nog even mijn pijnmedicatieschema: ‘ s ocht 2 paracetamol 500mg; 1 naproxen 250mg, pantoprazol 40mg (maagbeschermer); ‘s midd 2 paracetamol 500mg en 1 naproxen 250mg; ‘ sav voor slapen gaan “the works”: 2 paracetamol 500mg, 1 naproxen 250, 1 lyrica 75mg (Huub’s advies) en een halve zolpidem 10mg (slaaptab), oxycodon 10mg (opioid).

Hiermee bereik ik dat ik het allerbelangrijkste doen kan wat genezing bevorderend werkt: gedoseerd (hihi) bewegen (want RUST ROEST) en slapen. Als het beter gaat wil ik laatste 3 medicijnen als eerste afbouwen.

En oh ja, je moet (ondanks al die stappen) dagelijks fraxiparine 0,3 sc in de buik spuiten om trombose te voorkomen. Gelukkig geen 6 weken, maar tegenwoordig 4 weken lang.

1. Marlous:
    22 januari 2019
    Wat een lieve mannen allemaal !!!
    Heerlijk, laat je maar goed verzorgen en verwennen
  2. Marian:
    Je bent lekker verwend. 👍🏼👍🏼👍🏼
  3. Mark koops:
    22 januari 2019
    die Zolpidem lijkt mij het lekkerst ... mmm ... heerlijk met wat knoflook, gefruit, beetje tijm en majoraan en gaan ...
  4. Happy Koops:
    22 januari 2019
    Juist die ingredienten bij elkaar geven een ongekend parfum, delicieux!
  5. Nicoline:
    23 januari 2019
    met je krukken priksleeën??? Pas op dat je niet in jullie slootje achter glijdt.