Dag 44. Jeu de boules

26 februari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Vandaag was weer een dag om je vingers bij af te likken. Met de belofte van opnieuw een zonnige dag  en bezoek van schoonzusjes Ciska, Gabrie en Geralda uit Noord- Holland in het vooruitzicht ben ik niet te houden. Prima geslapen, wat een feest!

De wekker vroeg, want Paul moest werken. Omdat ik nog niet met een dienblad én tegelijk met de twee trappen overweg kan haalde Paul weer het ontbijt naar boven. Yoghurt mét en koffie. Na vertrek Paul wakker gebleven, op het gemak gedouched etc. Hierna klusjes doen zoals wasjes en zo. Niets lekkerder dan wasjes doen als je de tijd hebt. Het grovere werk in het huishouden  wordt tegenwoordig door een lieve, nieuwe hulp gedaan.

Om 12 uur kwamen de schoonzussen aan. Broodjes gesmeerd, koffie gezet en buiten in de tuin opgesmikkeld. Hierna naar het jeu de boules baantje in het park achter getogen. Zware boules mee en natuurlijk de puck en het meetlint. De jeu de boules baan ligt boven op het heuveltje en is zonovergoten. Gabrie heeft vaker ge-jeu-de-bouled en kent de spelregels. Nu snapten wij ineens wat die mannen in Frankrijk na elke bal interessant staan te doen. Het gaat er om na elke bal wie het dichtst bij de puck ligt. Dan “lig” je en moet het andere team weer werpen.

Wat heerlijk. Dinsdag is normaal een vrije dag voor mij en dat maakt het geheel nog prettiger. Minder het gevoel dat je spiJbelt.

Aan het eind van de middag, schoonzussen waren al weer op huis aan, nog even een ronde gelopen met buurvrouw-van-verderop, Ineke.

Na klaarmaken van de salade, 11k stappen verder, is mijn rechter knie een paar graden warmer en een paar centimeter dikker dan de linker en werd het tijd om de benen omhoog te leggen.

Frank en Nathan hebben de maaltijd verder verzorgd en ruimen nu de boel op.

Wat een fantastische dag.

1. YvetteKusters:
    26 februari 2019
    Leuk dat je weer jeu de boules kan spelen!
  2. Marian:
    26 februari 2019
    Je hebt zeker een leuke dag gehad. 👍🏼
  3. Pia Lappee Binnendijk:
    26 februari 2019
    Leuk voor je Happy dat je zo een gezellige dag hebt gehad vandaag met je schoonzussen. Dat helpt allemaal mee voor een voorspoedig herstel. Morgen ook nog een zonnige dag. Geniet ervan.