Dag 43. 8000 stappen

25 februari 2019 - Leiderdorp, Nederland

De rapportage die Peter aan het eind van de fysiotherapie sessie maakte vandaag is getiteld "8000". Ik doe dat nu ook maar.

Het begint al wat te wennen; maar gisteravond voor het slapen gaan werd ik verrast door getril en gedoe aan mijn rechter pols dat ik al een tijdje niet gevoeld heb. Mijn fitbit geeft bij het behalen van 8000 stappen dit feit  "juichend" aan. Het lopen buiten met dit weer is hier debet aan. Een "Ruigekade" loop met een lid van de 10.000 stappen app is altijd goed voor een paar duizend stappen. Vandaag samen met Lianne, gewoon lekker even een half uurtje. De krukken hanteer ik daarbij als waren het nordic walking stokken. Het geeft nét dat beetje extra stabiliteit dat ik flink door durf te stappen. Nu, na de maaltijd, 8400 stappen. En nog geeneens de was gevouwen noch gestreken.

Nog iets heel leuks: na wegtoveren van vocht door Peter de loopjes en propriocepsis oefeningetjes (op een tol staan; op één been staan) gedaan en daarna ...eventjes proberen hoe het op de hometrainer zou zijn. Bij mijn linker knie stond er vanaf dag één een hometrainer (de familie hometrainer zogezegd) mij aan te staren in de woonkamer. in mijn beleving heb ik daar dágen heen en wiebelend en achteruit trappend op gezeten voordat ik de slag te pakken had. In werkelijkheid lukte het mij vanaf week zeven en een half om hem door te trappen (info doktersknietje 1).

Vandaag, week 6, lukt het mij vrijwel meteen; daarna 5 minuten "gespind". Hè hè die hobbel is weer beslecht.

Neus- krullertje.

1. Helene straet laurey:
    25 februari 2019
    neuskrullertje ha ha ha alle reden toe das duidelijk,fijn voor je happy !
  2. Adriaan en Anneke:
    25 februari 2019
    Ha we zullen je fiets donderdag klaarzetten.
  3. Adriaan en Anneke:
    25 februari 2019
    Ha we zullen donderdag je fiets klaarzetten hoor.
  4. Huub van Haasteren:
    Een felicitatie waard!!!
  5. Paul O.:
    25 februari 2019
    Voor poezen is "spinnen" een teken van tevredenheid... dat komt dus aardig overeen in dit geval, alhoewel ik jou natuurlijk niet met een "geval" zou durven vergelijken ;-)
    In ieder geval weer mooi een ronde verder!
  6. Marian:
    Felicidades!!! ❤️
  7. Nicoline:
    26 februari 2019
    Fantastisch, gauw tot ziens in de sportschool.....
  8. Carmen Sweerts:
    Grote stap vooruit!
  9. Susu:
    26 februari 2019
    Great progress Happy! I hope the weather becomes more inviting to inspire your physical therapy. I’m thinking of you as I climb up the mountains for more vertical and steeper terrain. Sending a giant hug!
    Love,
    Susu
  10. Happy Koops:
    26 februari 2019
    Die vergelijking met die spinnende poes staat mij wel aan...

Susu you clever girl, you wrestled through de Dutch syllables...but then you’re half Dutch, right?
  11. Happy Koops:
    27 februari 2019
    Ha ha Adriaan en Anneke, ik heb 5 minuutjes “gespind”. Ik kan het moordend tempo van jullie de komende maand nog niet aan! Veel plezier en tot in circa 💐eind maart/begin april🌼