Das Ei von Eichenberg

12 mei 2018 - Eichenberg, Oostenrijk

Dag 7, zaterdag 12 mei 2018

"Ja, aan alles komt op het laatst een eind, ook aan ons bezoek aan de Bo-o-densee", dit dan op de melodie van "Ja, aan alles komt op het laatst een eind, ook aan onze tijd op de St Jozefschool" (lied van de musical van basisschool begin 70-er jaren).

Zaterdag waren wij ons aan het prepareren voor de terug reis. Inpakken, kleine sopjes doen, vaatwasmachine inruimen, oliepeil checken. Dit laatste doet Paul altijd, ik heb al moeite met de locatie van het oliepeil te detecteren. Enfin, komt Paul naar binnen: "Moet je nu eens komen kijken". Wie schetst onze verbazing, neen, verblúffing: op de carburateur (geloof ik, maar check zelf -foto komt eraan- ): ligt een kippengroot ei...

Nu lopen er wel kippen op het erf van de huisbaas, maar hoe die dan in de motorkap kunnen komen om vervolgens op een heel nauw plekje onder de motorkap een ei te leggen....?!

Allerlei scenario's passeerden de revue: de piep (precies een vogelpiep) die van Haasteren (onze dealer) uit mijn auto een ruime maand terug vakkundig heeft verwijderd was tóch van een echte vogel?; een slangen ei? (jakkes)...Een grapje van de huurbaas? (Maar, hoe heeft hij zonder de autosleutel gehad te hebben de motorkap opengemaakt?).

Paul heeft toen het ei aan de buurvrouw aan de andere kant laten zien. (Een boerin, dus zij had er verstand van). Zij verklaarde het gelukkig tot een kippen-ei en geen slangen-ei. Bij nauwkeurig de schaal afspeuren waren er zwarte krassen te zien aan de buitenkant.

Al deducerend kwamen we uit op een door een marter (die komen in deze contreien  in redelijk grote getale voor) versleept ei; klaar gelegd om lekker op te peuzelen. (Vandaar de zwarte streepjes op het ei).

Gelukkig heeft de marter verder niets op proberen te peuzelen en zijn wij na een voorspoedige reis ("Fun, fun, fun auf dem Autobahn") weer heelhuids thuisgekomen.

De avond afgesloten met het eten van een pannenkoek in de Pannenkoekboerderij van Leiderdorp, alwaar Frank in zijn vrije tijd ober is.

Een prima vakantie.

Hartelijk dank voor al jullie reacties, medeleven en -reizen. Ik ga de foto's verder uploaden en de blog een beetje fatsoeneren om er weer een boekje voor het nageslacht van te drukken.

Tot ziens!

Happy

1. T en J.:
    15 mei 2018
    Ei, ei,..... het is in de maand Mei!
    Dank jullie wel!
    Fijn dat het voor jullie even bijtanken was!
    Die pannenkoek zal zeker hebben gesmaakt!
    Alle goeds en tot gauw!
  2. Helene straet laurey:
    15 mei 2018
    dank voor het meereizen het was weer zo leuk !
  3. Paul O.:
    15 mei 2018
    Nogmaals dank voor je verhalen over jullie korte vakantie. Wat dat "eivontuur" betreft... ik heb ook wel eens gelezen dat marters de vervelende gewoonte hebben om kabels en (rem)leidingen onder de motorkap door te knauwen.
    Misschien toch even laten controleren bij de dealer misschien?