Dag 15. Knijterige pijn

28 januari 2019 - Leiderdorp, Nederland

“De eerste 6 weken heb je een hekel aan mij”,  aldus de orthopaed in 2015. Oftewel de eerste 6 weken na OK zijn het zwaarst. Mooi, dan heb ik daar nu 1/3 van op zitten. Het gaat elke dag een klein beetje beter. Tegen het einde van de middag begin ik de icepacks te gebruiken. Dat helpt wel goed tegen de pijn.

De nachten zijn wisselend. Vannacht was weer knudde. Knarrige pijn verandert ‘s nachts in knijterige pijn. Dat is dezelfde soort pijn maar dan geniepiger. Waarschijnlijk omdat er ‘s nachts zo weinig afleiding is. Je ‘s nachts niet rond gaat lopen. Geen icepacks gebruikt. Maar ook door het 24 uurs bioritme, dip in cortisolspiegel?

Het idiote is dan wel als je de hele nacht tussen slapen en waken in ben geweest ivm knijterigheid, je tussen 8.30-9.30u weer pijnloos en als een roos zo lekker slaapt.

Vandaag maar weer eventjes mijn horizon verlegt; tussen de middag hadden we op het werk “GPO” overleg met een Specialist Ouderenzorg. En, omdat ik toch op het Centrum was, daar een behandeling bij Peter Van gehad in plaats van aan huis.

Je voelt je een hele Piet maar het is wel bij gratie van een chauffeur, vandaag was dat Nathan.

’s Middags kwam Nicoline een kopje thee drinken. De dagen vliegen om.

1. Nicoline:
    28 januari 2019
    Gezellig en je thee was lekker. Ach geduld is toch zo'n schone zaak, maar je moet het maar opbrengen. Sterkte met de tweede helft van je discipline.
  2. Susu:
    28 januari 2019
    Hang in there Happy. It's just a season and then it's behind you!
    Sending hugs and kisses.
  3. Henny kikkert van leeuwen:
    28 januari 2019
    Goed om te lezen wat er gebeurt en je meemaakt na zo n operatie sterkte er mee
  4. Helene straet laurey:
    28 januari 2019
    knijterige pijn en toch optimistisch schrijven knap- knap- knap sterkte koopsje
    x helene
  5. Chris:
    29 januari 2019
    Happy, nog maar een week dan ben je op de helft, dat lijkt alweer wat beter
    sterkte!
  6. Happy Koops:
    Dank voor je support Hélène
  7. Happy Koops:
    29 januari 2019
    Ha Chris, dankjewel. Zoals al eerder geconstateerd is tijd maar een relatief “ding”.
  8. Happy Koops:
    29 januari 2019
    Thanks for your support, Su😘!
  9. Marian:
    29 januari 2019
    Ik heb jou gezien en het gaat heel goed met je.
    Een beetje geduld hebben
    Besos