Dag 16. De zon

29 januari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Behoorlijk uitgeteld “hang” ik na een heel gezellige dag op de bank. Natuurlijk onafscheidelijk van mijn icepack. Vandaag (17u) tot nu toe 4.6 K stapjes (3,2 km) gezet. Een nieuw record.

Maar dan wel 2x er op uit geweest. De eerste keer samen met Astrid en Nettie achter in het parkje gelopen; nog even blossen op de wangen opgedaan middels een pauze op een ten opzichte van de zon uitstekend gesitueerd parkbankje. Wat gezellig was dat.

De tweede keer was ik met Nathan naar Albert Heijn in het Winkelhof. Daar kwamen we “Meester Leon“ nog tegen. Meester Leon was vroeger hoofdonderwijzer van basisschool “de Schakel”, waar Frank en Nathan op school gezeten hebben. Waar ik menig vrijdag als luizenmoeder (hihi) en hulp -bij -lezen moeder te vinden was. Wat geweldig toch zo’n schoolhoofd. Alle namen en gezinssamenstellingen van al die kinderen na zoveel jaar nog uit het hoofd weten. Nu kon hij Nathan eindelijk gewoon min of meer recht in de ogen kijken (Meester Leon is 1.96mtr lang).

Ik had natuurlijk een “boodschappenbriefje“ aan Nathan mee kunnen geven, maar ik moet altijd alles langslopen, voelen, zien, ruiken om te bedenken of ik het nodig heb. En voor 2 dagen inslaan want Paul eet morgen buitenshuis. Hierna kon je me wel opvegen. Dat heeft Nathan toen gedaan en hij heeft alle boodschappen een plekje gegven. Frank heeft de was opgehangen. Fijne hulptoepen.

Best leuk geslapen vannacht, pijn goed te managen.Vanmorgen natuurlijk de lichtlamp aan en goed ontbeten. Daarna niet haasten. Ohhh, wat went dat snel.

Morgen ook weer leuke dag: eerst ‘s ochtends bezoekje van Els, daarna naar de schoonheidsspecialiste (die heeft ook nog ‘ns een heerlijke knievriendelijke stoel) en vervolgens met Heleen uit lunchen. Heleen is een vriendin van mij nog van de tijd dat ik HBO-V deed (in 1978). Zij is nu werkzaam als fysiotherapeute bij  Capri Hartrevalidatie in Rotterdam. Haar werkdagen zijn precies contra aan de mijne. Ontzettend leuk dat we nu dus een keer doordeweeks kunnen afspreken.

Ik zal de icepacks maar goed koud zetten.

1. Agnes Bosse:
    29 januari 2019
    Klinkt al beter allemaal Happy. Niet te lang die icepacks, heel even maar na een activiteit.
    Korte stukjes lopen en vaak, niet te lang, gaat vooral om de manier waarop je loopt, netjes lopen zei mijn traumachirurg, dat is veel belangrijker. Als een dief door het huis, niemand mag je horen lopen, goed afwikkelen. Je zal zien dat is best moeilijk. Advies van Hans
  2. Marian:
    29 januari 2019
    Je hebt een leuke dag vandaag gehad morgen wordt er beter.
    💋🙋🏽
  3. Happy Koops:
    29 januari 2019
    Nou en dat advies pak ik toch maar ff mee, dank Hans
  4. Heleen F.:
    30 januari 2019
    dat is inderdaad gezellig. tot straks!
  5. Carmen Sweerts:
    30 januari 2019
    wat een gezellige dag, Happy!