Dag 1 . Post Ok

15 januari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Raar, raar, raar! Zo voelde ik mij gisteren om 9.45u.

Geheel volgens plan arriveerden Paul en ik om 6.30 op afd 270 in het Alrijne Ziekenhuis. Allervriendelijkste ontvangst door Herma, verpleegkundige. Spullen in de kast op verpleegafdeling, paracetamol, naproxen en pantoprazol (maagbeschermer) ingenomen en vervolgens naar verkoeverkamer waar je voorbereid voor OK en infuus krijgt. Die aardige Stefan te Riet was “mijn” anesthesioloog. Hij herkende mij van de oogoperatie van Nathan in 2013.

Op de Ok was Saskia Wiersma al aanwezig. Zoals altijd was zij geruststellend opgewekt, een kundige dokter en stoer mens. Overstappen op de Ok tafel, vooroverbuigen voor de ruggenprik.

Het laatste herinnerde beeld was van mijn benen, die dit keer niet zo snel gevoelloos waren als eerder.

En toen om 9.45u wakker worden op de verkoeverkamer, hé ik heb geen mutsje op! En wat is mijn rechter been warm en ingepakt en wat heb ik een kriebel in mijn gezicht.

De idiote gedachte kwam in mij op dat ik weer terug naar de verkoeverkamer was gereden in de afwachting van het geheel tot stand komen van de spinaal anesthesie en dat intussen dokter Wiersma de volgend patient aan het opereren was!

Gelukkig kon Stefan mij vertellen dat de operatie al klaar was, dat ik onder algehele narcose geopereerd was. Lekker eigenlijk, ik had dit keer niet zoveel zin in gezaag en getimmer aan mijn hoofd.

Op de afdeling waren de dames stuk voor stuk alleraardigst, geduldig en lief. Wel beroerd geweest van al die dipidolor (een opiaat) intraveneus voor pijnbestriding..

Vanmorgen weer op gang geholpen door afdelings fysiotherapeut Dennis, we herkenden elkaar vanuit 2015.

En nu zit ik weer thuis en wordt verzorgd door de drie mannen. En dat is maar goed ook want ik zit te barsten van de pijn. De pijnmedicatie is gebaseerd op de “VAS” score, maar die was van vóór het oefenen met de fysiotherapeut.

Gelukkig had ik nog wat pijnmedicatie “liggen”.

1. YvetteKusters:
    15 januari 2019
    Sterkte meid, vanaf nu zal het weer beter gaan!
  2. Yvonne Stolwerk:
    15 januari 2019
    Klinkt behoorlijk heftig. Sterkte en laat je lekker verwennen.
  3. Ingrid Arnold:
    Ha Happy,
    Fijn dat de knie erin zit en je weer thuis bent. Rustig aan! Groeten Ingrid
  4. Agnes:
    15 januari 2019
    De eerste stap is gezet, nu op voor het herstel .... geniet lekker van het thuis zijn en laat je verwennen! Neem absoluut de tijd zegt Hans
  5. Astrid:
    15 januari 2019
    Fijn dat dit weer gebeurd is. Nu genieten van alle lieve zorgen van je allerliefsten
  6. Paul:
    15 januari 2019
    Beterschap en succes met je revalidatie!
  7. Helene straet laurey:
    15 januari 2019
    he koopsje dag 1 heb je lekker achter de rug ,niet gedacht dat je al zou publiceren ,nou meis snoep maar lekker ,STERKTE !
  8. Ira:
    Hi Happy , good luck with getting better. 😘
  9. Chris:
    15 januari 2019
    Hoi Happy, goed te horen dat er veel vorderingen zijn gemaakt. Hopelijk snel weer op de been en dat alles weer als vanouds is. Zonnige groeten uit Gambia, Chris en Erzsi
  10. Marlous:
    Hoi Happy
    Fijn dat de operatie achter de rug is.
    Nu op naar een goed herstel !
    Fijn dat er zo goed voor je gezorgd wordt
  11. Samantha:
    15 januari 2019
    Binnenkort weer de polonaise lopen....goed om te lezen dat het allemaal goed gegaan is....
  12. Jaap Hagen:
    15 januari 2019
    Een goed en snel herstel gewenst Happy!!
  13. Marian:
    15 januari 2019
    Gelukkig is de operatie goed gegaan en je bent nu terug thuis. Beterschap en tot snel.besos
  14. Machteld:
    15 januari 2019
    Fijn dat je weer thuis bent! Je hebt toch wel zo'n tas vol pillen meegekregen? Ik heb er ook oxycontin bij gevraagd, wel lekker en noodzakelijk voor de eerste dagen vond ik. Sterkte!
  15. Mirjam:
    Sterkte, Happy! Het is in ieder geval nu achter te rug. 🌺
  16. Pia Lappee Binnendijk:
    15 januari 2019
    Hoi Happy, veek beterschap gewenst na je knie operatie. We wensen je een voorspoedig herstel en hopelijk trekt de pijn weer snel weg.
  17. Monique:
    16 januari 2019
    Nu je lekker laten vertroetelen door je mannen! Af en toe 1 pilletje extra moet toch kunnen dokter?? Sterkte.
  18. Heleen:
    16 januari 2019
    Niet te veel haast met die fysio. Het doet gewoon fors pijn nu en dat wordt snel minder. Dan kun je tegen die tijd nog genoeg oefenen. Nu alleen beetje bungelen en qceps af en toe pompoend aanspannen. Dat helpt tegen de zwelling. Succes😘
  19. Ans:
    16 januari 2019
    Met al deze beterschapswensen en 3 paar zorgende mannenhanden moet je herstel voorspoedig gaan Happy! Sterkte
  20. Hennie de Jong:
    Heel veel sterkte Happie
  21. Happy Koops:
    16 januari 2019
    Het Obama loopje vanaf het vliegtuigtrappetje is het doel😅
  22. Nicoline:
    16 januari 2019
    Fijn te lezen, dat je weer heelhuids en volledig in takt terug bent.
    Een paar oefeningen voor je om je conditie weer helemaal op
    te bouwen, in een aparte bijlage. Veel plezier en geniet van de
    verwennerijen.
  23. Heleen F.:
    16 januari 2019
    hi Happy. het filmpje van 2015 is niet te openen... Als ik klik op de link dan krijg ik:oeps .... je bent verdwaald...
    Is het met de pijn al weer iets beter vergeleken bij gisteren?