Week 8.3 Opleiderstweedaagse

14 maart 2019 - Leiderdorp, Nederland

Weet je wat niet lekker voor je knie is? Gewoon doen. Te WEINIG stapjes en toeren maken. Opleiderstweedaagse. De hele dag zitten met de benen naar beneden. Veel staan en weinig lopen. Opleiderstweedaagse is al jaren in een hotel/congrescentrum in Doorn. Op een landgoed met veel bijgebouwen, koetshuisjes ed. Meestal hebben we veel workshops met tussendoor van hot naar her wandelen. En een buitenactiviteit.

Deze keer waren er veel plenaire activiteiten, alles van mijn keuze speelde zich in het hoofdgebouw af. Er was wel een buitenactiviteit, nl bootcamp en hardlopen, maar die activiteiten spelen zich buiten mijn mogelijkheden van nu af. Hardlopen zal ik waarschijnlijk nooit meer op reguliere basis doen. Ik heb immers beloofd zuinig op mijn nieuwe knieen te zijn.

Gelukkig hadden we de eerste dag nog de mogelijkheid van een activiteit waar ik wel aan mee kon doen. Tai Chi (“light”, voor beginners). Niet helemaal mijn tak van sport denk ik, maar wel lekker om even te kunnen bewegen. Wandelen was geen aantrekkelijke optie: man-man wat een nattigheid (Dat haat ik, althans in Nederland waar de druppels zo venijnig klein, koud en miezerig kunnen zijn. Geef mij maar tropische regen, dikke, vette, warme druppels.)

Diner was gezellig en daarna wel vroeg onder de wol. Ik ben een pietlut aan het worden, ik miste mijn eigen, heerlijke kussens en mijn precies-zacht-genoeg matras. Dus echt lekker slapen zat er niet in. Tweede dag ook veel zitten. Wrijven hielp niet meer.

Gisteravond weer thuisgekomen. Ouderwets bijgetrokken met het rechter been bij trap oplopen. Pijnstillers in, voeteinde omhoog, als een roos geslapen.

En vanmorgen: alles weer in orde, straks fysiotherapie. Ik verheug mij er op.

1. Astrid:
    17 maart 2019
    Morgen weer gewoon doen! Let je op! Niet te gewoon doen echt niet goed voor je knie en uiteindelijk niet voor jou. Maar wel weer fijn om weer gewoon op het werk te zijn. Succes Happy