Schwäbisch Hall

7 juli 2019 - Schwäbisch Hall, Duitsland

Vandaag om 18u in het Goldener Adler Gasthotel in Schwäbisch Hall (Baden Wurttenberg), een mooi klein stadje (37.000 inw) aan de rivier de Kocher, zo’n 600 km van huis, gearriveerd. Al in het jaar 500 v C lag hier een Keltische nederzetting. Nu zie je er veel 15de en 16de eeuws vakwerkhuizen, barokke huizen en een rococostadhuis.

Het Goldener Adler Gasthotel is ook een groot vakwerkhuis, mooi, schoon, onderhouden, maar kneuterig belegen met nog echte sleutels met van die zware bollen er aan. Geen nachtportier dus de voordeursleutel krijg je ook mee. Ruime kamer, bedden prima, douche uitstekend.

Ons hotel ligt aan een plein met direct naast ons de St. Michaelskerk, een gotische kerk uit de 15de eeuw met een romaanse toren uit de 12de eeuw. De kerk ligt tegen de heuvel aan en heeft een indrukwekkende trappenpartij ervóór. Het is beroemd om zijn openlucht voorstellingen. Soort “Son et Lumiere”. Dinsdag 9 juli zal er een stuk van Shakespeare worden opgevoerd en 13 juli komt Elton John met Tim Rice hier optreden.

Dan verwachten wij echter al weer verderop, in München, respectievelijk in Pula te zijn. Morgen maar eens kijken hoe die kerk er van binnen uitziet.

Nu verder een beetje lezen over de reis (dat doe ik meestal onderweg en niet van tevoren) en dan lekker vroeg onder de wol. Geen airco, maar de temperatuur is goed en het stadje rustig dus de ramen kunnen wijdopen.

1. YvetteKusters:
    7 juli 2019
    Veel plezier!
  2. Tanja R:
    8 juli 2019
    Lekker in de biertuin! Fijne vakantie!
  3. Marian:
    8 juli 2019