Ijsselmeerronde

5 mei 2019 - Nunspeet, Nederland

Vandaag de start van een nieuw avontuur: voor het eerst een echte fietsvakantie in ons eigen kikkerland.

Mijn vorige (en tevens eerste) fietsvakantie stamt van 40 jaar terug. In de zomer van ‘79 heb ik samen met broer Mark van een fietsvakantie genoten in de Verenigde Staten van Amerika. Racefietsjes (van die ouderwetse, met die dunne bandjes en zo’n krom stuur; prachtig hoor, goud of zilver, van Batavus) mee in het vliegtuig.

Eerst een tussenstop van 2 weken aan de oostkust bij tante Gien en oom Jim. Toen een aantal dagen Californie aan de westkust (o.a naar LA en Disney World gefietst) en daarna door naar de Hawaii eilanden. Fantastisch, we waren er een bezienswaardigheid, two crazy Dutchmen on the bike. Minimaal bagage mee. Als we trek hadden in een lekker maal sliepen we op het strand onder de palmbomen en tussen de krabbetjes. Als we een keer goed wilden slapen en douchen, aten we sober.

En zo hopten we langs Oahu, Maui en Kauai. We fietsten tot aan het vliegtuig, dan gauw even netjes het shirtje en shortje  aan (in dat klimaat kon je in je bikini fietsen). Bij het laatste eiland, Kauai, moesten we een stukje een woestijn  door fietsen naar het vliegveld; hier reed ik in de gaten in het wegdek om de haverklap lek. Zo konden we toen, al bandenplakkend, maar net op tijd onze vlucht halen. Zelden zo’n dorst gehad. De gekoelde coca-cola uit de automaat op het vliegveld was als manna uit de hemel.

En dan nu, 40 jaar later en 15 graden kouder. Onze blik viel op een tripje in de ANWB gids. Rondje Ijsselmeer in één week. Bagage wordt van hotel naar hotel gebracht. Een mooie e-bike, uitgeleend door de firma Neuteboom onder mijn billen omdat mijn bestelde fiets er nog niet is. Paul is op zijn eigen fiets, hij doet niet aan e- biken. Maar goed ook, dan hoeft hij zich voor mij niet in te houden.

Vanmiddag heeft Nathan ons naar Nunspeet gebracht, fietsen achterop. Wij vertoeven nu in nh hotel Sparrenhorst en hebben ons eerste rondje er opzitten. Gewoon even op de bonnefooi rond gereden. Morgen begint de echte tour pas.

Tot nu toe alles wél!

1. Marlous:
    5 mei 2019
    Wat heerlijk ! En wat een mooi avontuur in de seventies !
    Geniet lekker deze week
  2. Maya:
    5 mei 2019
    Leuk hoor! Ik wens jullie een hele fijne week en hopelijk met steeds lekkerder weer ☀️
  3. Marian:
    5 mei 2019
    Wat Leuk!!!!. Ik hoop dat deze week droog blijft.
    Mooie jas. Mijn favoriete kleur.besos
  4. Huub van Haasteren:
    5 mei 2019
    Stoer! Veel plezier! Laat het weer de pret niet drukken!
  5. YvetteKusters:
    Leuk! Veel plezier!
  6. Paul O.:
    6 mei 2019
    Prima uitrusting en kekke jassen! Nu nog een beetje zon en dan komt het helemaal goed. Veel plezier deze week.