Pula

12 juli 2019 - Pula, Kroatië

Wat een fijne dag. Alles vlot verlopen, de route door Slovenië zuidwaarts erg rustig en prettig gereden. De wegen zijn prima, het landschap groen, de mensen vriendelijk. Om 1430u in Pula aangeland; je rijdt dan op navigatie naar het adres wat je opgekregen heb. Op een gegeven ogenblik ligt links van je de arena: een prachtige, wat kleinere, maar intactere, arena zoals het Colosseum van Rome. Even oud. Hier ergens met het appartement zijn. Tattoo shop verderop, seksclub nog verder in de straat. Van buiten zie je niet wat een heerlijke, koele, goed onderhouden en ruim appartement achter de wat afgebrokkelde muren en grote deur verscholen zit,

De eigenaresse, Suzanna, kwam ons al tegemoet. Wat een leuke vrouw. Wat een warm onthaal. De koelkast vol met lekkernijen, broodjes, vleeswaren, eieren, etc etc voor ontbijt in de kasten. Nets was haar teveel. Jammer eigenlijk dat we maar éen nacht blijven. Alhoewel, morgen ligt de boot voor ons klaar, een Hanse 418. Natuurlijk popelen de jongens om hun vaarbewijskunsten bot te vieren op deze mooie zeilboot.

En, ohhh, wat gezellig: om 18u kwamen de jongens na 2 dagen rijden aan; fijn om mijn rode autootje met die twee leuke knullen erin de straat in te zien komen rijden. Na een lekker koel drankje hier op de binnenplaats genuttigd te hebben zijn wij het zonovergoten stadje ingelopen. Heerlijk zo zwoel als het is, 28 graden maar met wel een lekker briesje.

Gegeten bij l'Alighieri bij de fontein (aanrader van de huisbazin). Lekker allerhande vissen verslonden. Alleen Nathan blijft een verstokte carnivoor. Maar ook voor hem was er wat lekkers. Aardige ober, druk restaurantje, maar liep gesmeerd.

Na de maaltijd een wandeling door de stad. Gezellige drukte. Bij het forum gedans. Oefenen bij de Arena (hier start morgen het filmfestival van Pula). Daarna effe "thuis" internetten terwijl de jongens een filmpje kijken (Frank heeft zijn harde schijf bij zich, hier staan er een stuk of honderd op...hoe is het mogelijk...) Nu klaarmaken voor de nacht, we hebben een rozig hoofd maar de belofte van een heerlijk koele kamer.

Morgen begint ons zeilavontuur.

1. Marian:
    13 juli 2019
    Mooie stad. Vanaf nu kunnen jullie samen met de jongens genieten. Heel veel plezier.besos🙋🏽
  2. Peter Van:
    13 juli 2019
    Jeetje lekker hoor, straks heerlijk het water op. Veel plezier.
  3. Carmen Sweerts:
    13 juli 2019
    Gezellig dat je je mannen compleet hebt!
  4. Huub van Haasteren:
    14 juli 2019
    "Pulski Filmski", klinkt goed! Benieuwd naar het genre...;-)
  5. Happy Koops:
    14 juli 2019
    Het trok in ieder geval veel bekijks, wat een mensen op de been!