Inschepen

13 juli 2019 - Pula, Kroatië

Ja, het houdt wat, dat inschepen. Het is niet een-twee-drie gebeurd. De boot zou pas om 17u gereed zijn. Wij moesten al m 11 uur het pand van “Center City Apartments”  verlaten. Twee auto’s bepakt en bezakt; toch even kijken of we de bagage alvast konden onderbrengen op de Marina.

Aangekomen op de jachthaven bleek dat het schoonmaken van onze boot in een laat stadium verkeerde en konden wij erop blijven wachten. Daarna eerst uitgebreide instructies van een aardige doch vermoeide “chartermeester” (Die mensen maken in de zomermaanden echt overuren, en dan met die warmte); daarna kwam Bob van het Vlaamse “Sailfriends” eraan. Hij begeleidt het flottielje, deze week bestaande uit 7 schepen. 6 schepen liggen in “Medeline”, een haven verderop en onze boot ligt in “Marina Verdula” bij Pula. Dus hij moest ook nog heen en weer pendelen.

Een bijzonder aardig man die wij afgelopen voorjaar ontmoet hebben op de Hiswa en met wie het meteen klikte. Hij heeft ons vanavond al over morgen “gebreefd” en verteld waar wij morgen verwacht worden. Om 17u moet je in de haven zijn anders is je kadeplek (zeker in het hoogseizoen) niet helmaal zeker. De tocht van morgen is zo’n 30 mijl lang, dus vroeg uit de veren want er staat erg weinig wind.

Het was een leuke, doch warme en volle dag, dus wij hebben ons vroeg teruggetrokken in onze kooien. Mijn linker jukbeen is een beetje beschadigd door een onfortuinlijke valpartij (ze hebben hier de meest idiote drempels in de afscheiding tussen de verschillende compartimenten) tegen de tafelrand, maar dankzij Paul zijn vernuftig geknipte pleisters (in de pharmacias hier hebben  ze nog nooit van steri-strips gehoord) zie je er straks niets meer van.

1. YvetteKusters:
    14 juli 2019
    Wat vervelend dat je gevallen bent, gelukkig was er een dokter voorhanden! Hopelijk verder niks ernstig en hebben jullie een goede vaart! Gr. Yvette
  2. Marian:
    14 juli 2019
    Goed kijken vanaf nu als je aan het lopen bent. Beterschap.Muchos besos
  3. Happy Koops:
    15 juli 2019
    Dankjewel lieve Chica❣️
  4. Helene straet laurey:
    14 juli 2019
    he koopsje je zult wel geschrokken zijn en de mannen ook ,bont en blauw nu zeker!?wens je wind i.d.zeilen voor een fijne tocht
  5. Happy Koops:
    14 juli 2019
    Eigenlijk ook een beetje boos op mezelf; “act my age 😜” dacht ik
  6. Huub van Haasteren:
    14 juli 2019
    Valpartijen, o jee, het lijkt de Tour wel! Sterkte in de volgende etappes!
  7. Happy Koops:
    14 juli 2019
    Hihi, ik kik mijn wonden (speeksel helpt het genezings proces)
  8. Carmen Sweerts:
    14 juli 2019
    pas je wel een beetje op? Je hebt genoeg in de kreukels gelegen de laatste tijd!
  9. Happy Koops:
    Doe ik Carmen, ik ga mijn leven beteren 💋