"Wake me up when it's all over"

8 juni 2021 - Leiderdorp, Nederland

Hebben jullie ook zo schoon genoeg van het woord "versoepelingen"? Je moet het eens snel achter elkaar zeggen: versoepelingen-versoepelingen-versoepelingen.....Idioot woord toch? Kinderachtig ook. Betuttelend. Een snoepje krijgen als je braaf ben. Een "jeukwoord". Trouwens," jeukwoorden" zijn ook "jeukwoorden". Maar ze geven wel goed de lading van zo'n woord aan.

"Juich verantwoord". Ook zoiets vreselijks. Uitgebreide supermarkt reclames die bedoeld zijn om allerhande oranje rotzooi aan de man te brengen. Straks met zijn allen hutje-mutje op je eigen bierkratje in je eigen huis en tuin onder de oranje tent. Geef het volk brood en spelen, dan hoor je ze niet meer. En dat er dan aan het eind dat ene zinnetje: "maar juich verantwoord" achteraan gezegd moet worden. Bah.

Intussen zitten we weer op hetzelfde punt als we in mei vorig jaar zaten: na start mooie weer storten de besmettingscijfers in. "Cijfers": gruwelijk. Nu wordt de toenemend  hogere vaccinatiegraad er aan toegeschreven. Inmiddels is de gemiddelde mens dolgelukkig als hij of zij gevaccineerd wordt/is. Het is "the talk of the town": "Ben jij al...?" "Heb jij al...?" Helemaal spekkoper voelen we ons als we "Pfizer" hebben kunnen scoren. Wat een machtige, sluwe marketingstrategie moet daar achter zitten.

Na de zomer gaan die "cijfers" natuurlijk toch weer oplopen. Er wordt alvast een beetje op voorgesorteerd: de "delta" variant (voorheen Indiase) is in aantocht. Dan zijn die nu nog leegstaande snelteststraten tenminste weer nodig. De herhalingsprik (vooral Pfizer) in najaar wordt alvast een beetje salonfähig gemaakt. Voorlopig blijft die kassa rinkelen.

"Wake me up when it's al over"; een prachtig lied uit 2013 van Avicii. Ik luister er graag naar, er zit een geweldige versnelling van ritme in wat tijdens het spinnen aanzet tot snel "doortrappen" en in "the flow" komen.  Maar het maakt me wel wat droef. Ons wordt voorgehouden dat, als er maar genoeg mensen (wie weet straks ook huisdieren?) in Nederland gevaccineerd worden, het "allemaal" weer over gaat voor ons.

Nee, voorlopig zullen we door blijven surfen op de coronagolven.

Over golven gesproken: straks ga ik lekker samen met een vriendin naar de golven van de Wassenaarse Slag.

Daar kan je heel verantwoord juichen.

1. Yvonne Stolwerk:
    8 juni 2021
    Heel verstandig, geniet van de golven!🏄‍♀️
  2. YvetteKusters:
    8 juni 2021
    Geniet ervan vandaag! Wederom mooi verwoord!
  3. Paul O.:
    8 juni 2021
    Geniet maar van wat wèl kan.
    Je gaat op de 🚲 naar de Wassenaarse slag, mogen we aannemen? 😃🌞
  4. Helene straet laurey:
    8 juni 2021
    heel goed stuk happy Kan me er helemaal in vinden,maar de kritische noot over Pfizer ,,beetje jammer! Was weer e heerlijke middag,groetjes
  5. Marian:
    9 juni 2021
    Je hebt gelijk.
    ik ben ook naar het strand gegaan.
    besos