Douze poingts -Victoria B&B-

12 augustus 2022 - Arromanches-les-Bains, Frankrijk

Douze poingts; dat is wat wij vandaag gaven voor het ontbijt in ons huidige B&B, Victoria B&B in Arromanches. We hadden eigenlijk een andere, voordeligere B&B gereserveerd en al betaald. Toen wij er gisteren al stevig naar toe op weg waren, werden wij gebeld. De eigenaresse van dat pand was plotseling ziek geworden en onze reservering kon niet doorgaan. Via de bookingssite moesten we het geld maar terugvragen en intussen wat anders zoeken. Via internet zagen wij dat deze B&B nog plek had. Een schot in de roos.

Een fantastisch pand, een oud landhuis met een heerlijke tuin en boomgaard. Negen jaar geleden door de eigenaar, antiquair, gekocht en prachtig gerenoveerd. Geen Emmy -stijl. Het heeft mooie kamers, een stuk of vijf. Een erg aardige, charmante, franse eigenaar;  50- er met men-bun, zeer gastvrij. Door de week heeft hij momenteel geen of nauwelijks hulp. Na “covid” geen personeel te krijgen. Na een zeer goede nachtrust kregen wij vandaag in de tuin ons ontbijt geserveerd. Sinds “covid” mogen er geen buffeten meer; dus alles op ons tafeltje in de zonnige, weelderige tuin (vanmorgen negen uur nog knisperend lekker; niet te warm, niet te koud). Heerlijk lang en ongehaast gezeten. Eindeloze hoeveelheid koffie toe zoals wij dat in de ochtend zo lekker vinden. Vroeg in de middag hebben wij  “de” stranden (operatie Overlord), museum en begraafplaatsen bezocht; maar daarover later meer.

Dag 4 van onze vakantie, maar het lijkt zo veel langer.
Da’s pas vakantie.

1. Peter Van:
    13 augustus 2022
    Wat een mooie plaatjes en een goed beschreven gevoel. Houd vast !
  2. Marian:
    17 augustus 2022
    Gelukkig konden jullie in andere B&B reserveren en er was ook een mooie plek.
    Besos