Week 13. Laatste ochtend AO verlof

13 april 2019 - Leiderdorp, Nederland

Het leek wel weer helemaal vanzelf te gaan. Alsof er niets gebeurd was. Heerlijk. Langzaam beginnen, nog lekker kunnen meezingen en lachen. Iedereen vrolijk. Zon schijnt door de ruiten onder de spiegels. Goede fiets. Leuke, bekende groep, zaal vol. Al bij het tweede of derde nummer in de versnelling. Het wat sleetse nummer “Paradise by the dashboardlight” zet, mits goed getimed, aan tot vanuit je ténen fietsen. Geen pijntjes, heerlijk soepele knieeen. Hart-long conditie loopt alleen na maanden zonder cardiotraining nog achter.

Ik heb het over gisterochtend. ‘S Ochtends zou Ingrid nog waarnemen, laatste waarneming van deze AO knieeen sessie. De zon scheen, maar het was mij nog te fris voor een buitenactiviteit. Dus gekozen voor spinnen bij de sportschool. Begint lekker vroeg, 9.10 u en duurt een klein uurtje. Gezellig met Mien, die ook altijd te porren is voor spinnen. Lang niet geweest op de vrijdag. Maar het vaste leuke cluppie was er nog.

Je ziet bij iedereen hetzelfde gebeuren: gedurende de eerste nummers geklets, gelach, gezang. Alles gaat makkelijk. Aan het eind van de training is iedereen kletsnat van het zweet. Mijn zweet droogt meestal snel op want ik spin bij voorkeur bij de open deur. Wel heb ik altijd een rode kop als ik het goed doe. Het was de derde keer spinnen sinds de OK. Vorige week nog aftasten, hoe ver kan ik gaan, week erna ging het al veel vlotter.

En gisteren dus als vanouds. Alhoewel Kenneth zelf niet van spinnen houdt, geeft hij wel een perfecte les. De opbouw is zodanig dat je altijd wel snel in de flow komt en op bepaalde  momenten helemaal “los” wil gaan. Muziekkeuze vind ik doorgaans helemaal prima. Dat er 4 weken lang dezelfde muziek is, vind ik, gewoontedier, wel fijn. Je kan dan beter anticiperen op de snelheid en het ritme. Dan kan je proberen jezelf elke week een klein beetje te overtreffen.

Gistermiddag toch wel drukke en lange dag op werk erna gehad maar.....niet meer gehinderd door de knie.

Veel mensen denken dat fietsen niet goed zou zijn als je versleten of geopereerde knieeen heb, maar het tegendeel is waar: het is een tóp therapie voor knieeen.

Echt waar.

1. Helene straet laurey:
    zo fijn voor je !
  2. Huub van Haasteren:
    13 april 2019
    Nu dus tóch vol aan de bak met die toerenteller ipv de stappenteller! Fantastisch, goed gedaan!
  3. Happy Koops:
    13 april 2019
    Dank, Huub! In de meivakantie gaan we een fietstocht maken. Hoop dat mijn e- bike dan binnen is (beetje laf, toegegeven, maar dan hoeft Paul zich tenminste niet in te houden..).
  4. Happy Koops:
    💋❣️