Week 10 1/2. Sporten as usual

28 maart 2019 - Leiderdorp, Nederland

Cliché, cliché: wat gaat de tijd toch hard. 15 januari kwam ik thuis na de knie operatie, deed elke stap mij pijn en wist ik geen houding in bed te vinden waarin ik enigszins slapen kon.

En nu heb ik al weer een hele week mijn sporten kunnen doen: zondagochtend de shape les. Vol met stapjes, draaien, squats en andere knie bewegende oefeningen. Ik had mij wel van te voren ingedekt. Chantal gaf de les dus ik was al van te voren naar haar toe getogen om te vertellen dat ik af en toe voor spek en bonen mee zou doen.

Lekker achteraan, bij de open deur. Niemand die door mij in de war kon raken. En, het viel mij lang niet tegen. Ik kon aan alles meedoen behalve op de knieen zitten en de oefening met een elastiekje om de onderbenen. Beetje voorzichtig. De knie reageert erg braaf. Pijnstillers (paracetamol en naproxen) neem ik “on demand”.

Dinsdag gefietst op de ligfiets, gecrosstraint en abductie en adductie oefenen gedaan. EGym bewaar ik voor volgende week. In overleg met Peter Van ga ik maar op “halve kracht” beginnen dwz met de helft van het aantal weg te drukken kilo’s. Maar het wordt wel hoog tijd dat ik weer wat ga EGymmen. Ik ben gezakt naar plaats 225 van de 300 nog wat (kan je nagaan hoe populair dat EGym geworden is). Ik wed dat mijn “biologische leeftijd” op de app naar ongekende hoogte is gestegen. Werk aan de winkel.

Vandaag voor het eerst in bijna 3 maanden weer gaan spinnen. Wat ís dat toch lekker! En wat doen die knieen het toch goed! Heel anders dan na de operatie aan de linker knie, kon ik nu heel soepel de rondjes draaien. Het was gezellig iedereen weer te zien en er stond een super fiets klaar dankzij Anneke en Adriaan. Ik word altijd vrolijk van spinnen al kon ik niet helemaal voluit gaan dus de endorfine douche was nog niet helemaal op volle toeren.

Op werk weer opbouwend bezig. Weer al mijn dagen (gedeeltelijk) aanwezig op mijn werk. Ik heb nog ondersteuning in de vorm van waarnemers Ingrid en Linda.“Rustig” opbouwen tot 100%.

Vanaf half april weer “business as usual”.

1. Marian:
    31 maart 2019
    Bravo!!!! Je kan nu alles weer doen. Gefeliciteerd!!! Besos
  2. Heleen F.:
    3 april 2019
    klinkt goed Happy. back to normal....
  3. Happy Koops:
    3 april 2019