Resuméetje

18 mei 2019 - Leiderdorp, Nederland

Zoals na alle vakanties even een korte samenvatting van het tripje.

Er zat wel een werkweek tussen toen en nu, maar dat mag de pret niet drukken. Zoals voormalig docent TU Delft Wim Thijs in zijn lezing "de student als trekstaaf" over de anatomie van geluk en ongeluk benadrukt word je het meest gelukkig door evenementen of vakanties, zaken waar je leuke herinneringen aan overhoudt. (En niet door de aanschaf van allerlei artikelen die slechts een kort hedonistisch gevoel geven).

Het maken van mooie herinneringen, daar gaat het toch om. En het leuke van herinneringen is, is dat ze een bestendig gevoel van geluk kunnen oproepen. En ik heb zeker genoten van het tripje. Doordat je uren bezig ben, het landschap langzaam om je heen verandert, heb je het gevoel dat je héél veel doet en dat je weekje heel lang duurt.

Ik heb er in ieder geval de hele afgelopen werkweek ook veel naplezier van gehad. Door het vastleggen van die herinneringen in een blog onthoud ik ze des te beter en daardoor houd ik het vakantiegevoel langer vast. Straks maak ik er weer een boekje van.

Het was dus absoluut voor herhaling vatbaar. De door de firma Neuteboom uitgeleende Gazelle e-bike reed heerlijk. Geen zadelpijn van betekenis en heerlijk soepeltjes.  De ANWB had het netjes geregeld, er waren leuke hotelletjes uitgezocht en een mooie route uitgestippeld. Over onze bagage geen zorgen, die werd stipt elke dag op het juiste hotel afgeleverd.

Nog 3 weekjes, dan komt mijn eigen e-bike. Een bloedmooie rode Koga E-Nova. Ik verheug mij er buitensporig op. Ik heb het buitenfietsen weer ontdekt.

Intussen dank ik iedereen voor het "meereizen"; tot de volgende keer!

Happy

1. Helene straet laurey:
    19 mei 2019
    dank voor het weer mee mogen maken van een vakantietje met jullie wat was het weer leuk
  2. Marian:
    19 mei 2019
    Jullie hebben genoten en alles ging goed. Bedankt voor de mooie verhalen.
    Nu wil je vaker buitenfietsen.
    Besos en tot gauw
  3. Huub van Haasteren:
    19 mei 2019
    was weer leuk, alsof ik achterop zit! Volgend jaar de elfstedentocht fietsen?