Dag 4. Rust in de tent

18 januari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Ik heb gisteren een aantal waardevolle adviezen gehad. Grappig genoeg veel over leuke, afleidende, Netflix series.

Huub’s tip heb ik extra ter harte genomen. Niet die van “Captain Fantastic” (wel op de lijst gekomen; maar wij zijn intussen eerst fanatiek de nieuwste serie van ”The Affair” aan het volgen) maar die over het lyricaatje💊.

Lyrica oftewel pregabaline is een middel dat o.a. wel eens bij neuropatische (“zenuw”) pijn wordt gebruikt. Het “moduleert” de pijn een beetje waardoor het minder hard binnenkomt. Ook heeft het wel eens een positieve invloed op de slaapkwaliteit.

Ik doe dat af en toe en in een lage dosering. Als je het vaker doet neemt de werking vaak af (iets met receptorenbezetting??) Ik had er nog een paar liggen.

Ik zal niet zeggen dat ik als een roos geslapen heb, maar het kwam in de buurt. En wat scheelt dat de dag of de nacht.

Gisteren was een tamelijk goede dag, niet te veel ongemakken (of ik wen er aan) en daarom meer “op de been“ geweest. Bijvoorbeeld om een schattig bloemetje van “de meisjes” in een vaasje te schikken.

‘S Avonds voor het slapen gaan heb je dan wel weer een beetje een Unox -worst been.

Ach, het zijn pieken en dalen maar de algemene tendens is dus helling opwaarts. Terwijl ik dit typ komt de zon door het slaapkamer raam, het schijnt scheef op mijn netvlies in en fungeert daardoor ook nog eens als een lichtlamp. Meer dan 10.000 Lux.

“🎼 I gotta feeling that tonight’s gonna be a good night💃“

1. Yvonne Stolwerk:
    18 januari 2019
    Wat goed om te lezen dat de positieve lijn erin zit. Geniet van het zonnetje!
  2. Carmen Sweerts:
    18 januari 2019
    Hoop dat Netflix, een pilletje zo nu en dan en de zon goed werk doen!
  3. Susu:
    18 januari 2019
    I’m so glad to hear you’re on the mend! I watched a bit of Netflix myself recently but now I’m in VT doing some skiing. I hope you can get a good nights sleep this evening. Love you
  4. Helene straet laurey:
    19 januari 2019
    positief en dat terwijl je best nog veel last hebt van dat doe je goed koopsje !
  5. Nicoline:
    19 januari 2019
    “🎼 I gotta feeling that tonight’s gonna be a good night💃
    waar spinning al niet goed voor is. Denk er maar goed aan.