Dag 19. Gas terug

1 februari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Vanmorgen vroeg, nou ja, vroeg, 9 uur, samen met Frank en Paul naar poli orthopedie gegaan. Paul kon vandaag wat later beginnen en is erna doorgegaan  naar zijn poli, die van de kindergeneeskunde .

De hechtingen mochten eruit. een stuk of 30-40 nietjes werden met een ont-nieter er uitgehaald. Mooi rustig en schoon litteken. Morgen zonder beenhoes de douche onder. Wie heeft er nog een uitstekende beenhoes (voor persoon tot 1.75mtr) nodig?

Enfin, arts assistent Pim kwam binnen, aardige arts, ik ken hem van een vorige keer bij de orthopaed, maar om welk ledemaat het toen ging weet ik niet meer. Dokter Pim vond het litteken fraai maar de knie nog wel dik. Omdat ik ondanks oxycodon nog 's nachts wakker wordt van de pijn en omdat ik begin van de avond met een gloeiende, alleen door ijs te temmen, dikke knie zit was zijn conclusie dat ik nog teveel doe. Hmmm, hoor ik vaker. En ik ga er beetje bij beetje zeker naar luisteren, hoor.

Maar ik vraag mij af, als ik mij destijds niet zo voor die linker knie had uitgesloofd, zij (een knie is een vrouwelijk zelfstandig naamwoord) net zo soepel, sterk en slank zou zijn als ze uiteindelijk geworden is. Ok, maar dat was wel een geval apart.

Wat ik met de rechter knie heb, is nog wat strekbeperking. En als je een knie niet helemaal kan strekken binnen 6 weken, is het verdraaide lastig is haar daarna nog gestrekt te krijgen. En als je niet volledig met beide benen strekt, loop je natuurlijk wiebelig. (Als je niet goed kan buigen, is fietsen weer moeilijker).

Opdracht is veel dóórhangen (wat Peter ook zegt) en minder doen (wat iedereen zegt). Nou denk ik zelf, dat netjes symmetrisch lopen niet zoveel problemen geeft als veel staan of ondertussen spullen met één hand mee proberen nemen. Dus, een stap of 4000 is in dit stadium waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar lang achteréén  staan en lopen wel. Voor het vervoeren van de spullen heb ik al een handig rugtasje naast mij liggen. Daar loop je meteen lekker symmetrisch mee. Het bezoek vervoert voorlopig nog de etenswaren en kopjes koffie/thee. De rollator hebben we teruggebracht, daar ging ik raar krom achter lopen. Vandaag Nell Oechies van de sport op de koffie gehad en vanmiddag komt Jacco voor een leergesprek.

Dus ik ga nu even, braaf, al "doorhangend" gestrekt en ja, misschien sluit ik wel even de ogen hier op de bank. Ik zit de hele tijd te knikkebollen.

1. Agnes Bosse:
    2 februari 2019
    Goedemorgen Happy, ik heb een hoes voor onder de douche, zeg maar hoe laat ik hem kan brengen,
  2. Happy Koops:
    2 februari 2019
    Ha Agnes, lief van je. Maar de mijne is ook over. Ik ga vandaag voor het eerst hoes-loos onder de douche!
  3. Mark koops:
    2 februari 2019
    zorg wel dat je je leuke hol/drafje behoudt ... :-)
  4. Happy Koops:
    2 februari 2019
    Hihi, Mark, die van de eendenpas?
  5. Els Visser:
    2 februari 2019
    Dat strekken goed oefenen anders moeten ze je doorbewegen en dat is niet fijn! Lekker douchen met hoes! Goed herstel Happy!
  6. Happy Koops:
    2 februari 2019
    Ja dat weet ik nog uit het LLZ: “doorbewegen op OK”. Maar die stakkers lagen ook 10 dagen of zo in bed met een slee...
  7. Marian:
    2 februari 2019
    Mag ik de beenhoes van jou lenen? Ik hoor maandag. Gr