Dag 6. Steentjes

20 januari 2019 - Zuid-Holland, Nederland

Wat is de belevng van tijd toch wisselend. Vorige week om deze tijd ben ik nog naar Kenneths‘ zondagochtendklas “shape” geweest. Wat was dat heerlijk. Alleen toen merkte ik wel dat ik heel veel moeite had met kracht en stabiliteit rechter knie. Gelukkig maar, anders denk je nog waar doe ik het voor?

Nog geen week geleden geopereerd en  het lijkt een eeuwigheid. Wat heel fijn is, is dat Paul thuis is deze week. Hij doet de boodschappen, kookt (of een van de jongens doet dat), doet wasjes, brengt mij ‘s ochtends ontbijt, verzekert zich ervan dat ik heelhuids de trappen af kom. Je zou er een Oblomov van worden. Wat ik ook merk, is, dat ik, niet door wekker en werk geregeerd, een avondmens ben. En een langslaper.  Ik ga nu tegen twaalven slapen en wordt wakker tussen acht en half negen. Als tiener en jong volwassene was dat helemaal een crime.

In het huis van mijn vader in Voorschoten kwam Marga, op weg naar haar werk mij wakker maken als ik voor tentamens moest leren. Dan dronken we samen een kopje koffie en ik begon daarna aan mijn dag. Eén keer was het zo erg, ik sliep door al haar deurbellen heen, pas nadat zij  vanuit de achtertuin steentjes tegen mijn slaapkamerruit aan gooide, kwam ik bij de mensen.

Ik ben ook dol op slapen, vooral als ik alle fasen van de slaap naar behoren doorloop. En leuke dromen onthoud. Dan wordt je als herboren wakker. Vannacht was het erg rommelig met de slaapfasen. 2x er uit, een keer voor sanitaire stop en een keer op jacht naar paracetamol. En ja, voor de zekerheid, nog een sanitair stopje.

Paracetamol meem ik 3dd 1000mg. Vier gram dd is het max. De vierde gram neem ik evt nog extra in de nacht zoals vannacht. ik had raar geslapen en gedraaid waardoor mijn rechter heup pijn deed. Vanmorgen was mijn rechter been van enkel tot dij opgezet en gespannen. Nee, geen trombose of zo, ik neem de fraxiparine braaf elke dag en de huid is normaal van kleur en soepel. Daarom nu een half uurtje met voeteneind omhoog. Daarbij oefeningen in bed. Ideaal voor de luilakken onder ons.

ik span mijn quadriceps spier (grote, vierkoppige dijspier) met regelmaat aan en probeer mijn knieholte in het matras te drukken. Daar bij ook goed wiebelen, draaien en buigen/strekken van de voeten. Je zou er een filmpje van kunnen maken. Maar dat doe ik niet. Je ziet het zó wel voor je, toch?

Straks proberen een klein rondje mee in Pauls IQ (soort 3-zittertje, de passagiersstoel kan helemaal naar achteren) door het nu prachtige gerijpte landschap te rijden. Mijn wereldje wordt anders wat klein.

Lang leve internet, whatsapp, FB, telefoon, post etc etc . Hartelijk dank voor eenieders belangstelling. Echt fijn.

1. Helene straet laurey:
    fijne zondag
  2. Paul O.:
    20 januari 2019
    Zodra je weer een beetje naar buiten kunt, gaat er weer een wereld voor je open. Het handige van het feit dat je arts bent is wel, dat je tot op zekere hoogte zelf kunt bepalen wat goed is voor je. In ieder geval schijnt de zon vandaag dus probeer er een beetje van te genieten, al is het maar achter glas.
  3. Marga:
    😂😂😂 Fijne dag 😙
  4. Monique:
    20 januari 2019
    Zo leuk om te lezen hoe jij dag en nacht doorkomt!!! Het scheelt een slok op een borrel dat jij arts bent en dat jij kunt zeggen dat het dikke been GEEN trombose is WANT .....
    Deze week ben jij in ieder geval door. Geniet van een zonnige zondag
  5. Happy Koops:
    20 januari 2019
    Het scheelt idd dat ik arts ben en alarmsymptomen kan herkennen. Het is wel vreemd overigens dat je niet meer goed weet hoe het de vorige keer ook weer was. Toen heb ik "Doktersknietje" geschreven, de berichten stonden toen erin als "evenement". Helaas kan ik dat niet terughalen. o had ik de eerste keer een van top tot teen blauw been links. Ik weet niet meer welke dag dat was. Nu heb ik alleen een kleine bloeduitstorting in mijn knieholte. Ik denk dat dat mogelijk komt omdat je volgens protocol tegenwoordig op de operatie dag "Tranenamine" tabletten krijgt, wat bloeding(neiging) stopt.
  6. YvetteKusters:
    20 januari 2019
    Fijne dag en geniet van het uitje!
  7. Madelon:
    Ha die Happy,
    Straks ben je weer helemaal als nieuw!
    Die heup neem ik niet serieus 😀
    Fijn joh, drie ridders

♥️♥️♥️

Madelon
  8. Happy Koops:
    20 januari 2019
    Dankjewel Madelon voor je wijze raad...enne..heupklacht is idd alweer voorbij.😘
  9. Marian:
    20 januari 2019
    Geniet nog van de avond want je gaat laat naar bed.💋🙋🏽
  10. Marian:
    Goede avond nog. Besos
  11. Helene straet laurey:
    21 januari 2019
    sterkte met de jeuk,k denk aan je