Dag 33. Ikea

15 februari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Terwijl die goddelijke voorjaarszonnestralen door mijn in-between gordijnen in mijn werkkamertje binnenvallen ben ik aan het schrijven. Sinds de twee doorgeslapen nachten is er eergisteren weer een slechte nacht geweest. Ik laat het maar over mij heenkomen. Ik hoef overdag voorlopig gelukkig ook niet zo superalert te zijn.

Sinds de beide zoons een rijbewijs hebben en ze niet elke dag van 9 tot 5 op de universiteit hoeven zijn, kom ik tijdens mijn ziekteverlof nog eens ergens. Maandagmiddag met Frank naar Alexandrium in Rotterdam gegaan. Doel was bekend: verlichtingszaak. Volgens mij de grootste verlichtingszaak van heel Zuid Holland. Zowat van deur tot deur parkeren, slechts een trap of lift scheidt je dan van die zaak. Frank wilde wel mee lampen kijken voor op zijn kamer. Prima te doen al is de zaak wel heel groot. Al met al loop je er gauw 1000 stappen.

Mooie opmaat voor woensdag; Nathan wil een nieuw bed. Het meubelstuk wat bij een kind het meest wisselt is zijn of haar bed heb ik het idee. Hij is ziijn hoogslaper “ontgroeid” en wil weer naar beneden. Dus dat was een mooie aanleiding om even naar Ikea Delft te gaan. Ik ben dol op woonwinkels en vind het reuze gezellig om daar met en voor de jongens te shoppen. Woensdagmiddag is het lekker rustig gebleken in Ikea; we konden via de “kortsluitingen” snel op de plaats van bestemming, de bedden, komen. Hier uitbundig bedden en andere meubelstukken uitgeprobeerd opdat we niet voortdurend in de hoeven hoefden. Het bed van keuze kunnen vinden.

Tja, en “nu ik er toch was” toch nog op zoek naar dat “ene” type bakje wat ik toch eigenlijk nog nodig had voor de badkamer, en oh ja, nog zo’n handige ladeverdeler zoeken. Het gevolg was, dat we op een gegeven moment toch weer tegen de pijl in moesten lopen en dan is Ikea toch wel groot.....Enfin, leuke middag gehad. En ook dat “ene” type bakje gevonden en ook nog die ladeverdeler. Wat wil je nog meer?

Eigenlijk wil je dan ook nog lekker kunnen slapen, maar dat zat er die nacht niet meer in.

En zo schurk je tegen je grenzen aan. Wat enorm helpt bij die grenzen verleggerij is het geweldige weer wat we nu hebben. Blauwe lucht en vit D “au naturelle”. Fantastische medicijnen.

1. Ulf:
    15 februari 2019
    Geniet van het weer. Ik doe het andersom: ben zoon aan het ophalen met verhuisbusje. Nu halverwege, bij Flensburg! Nog maar 480 km tot Hirtshals.
  2. Astrid:
    15 februari 2019
    Idd heerlijk weer Happy. Bof ik even net een weekendje weg gepland. Even lekker naar Willemstad koffietje. Nu richting Bergen op Zoom we gaan het heerlijk beleven. Misschien dat het zonnetje je lekker even weg doet doezelen
  3. Happy Koops:
    16 februari 2019
    Fijn weekend beiden. En moge het mooie weer jullie volgen dan zitten wij er ook,lekker tussen in😎
  4. Marian:
    16 februari 2019
    Leuk dat je met de kinderen bent weggegaan.
    Geniet nog van het lekker weer.
    Fijn weekend en tot maandag.
    Besos