Dag 25. Vrouwelijke en mannelijke hersenen

7 februari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Bovenstaande link naar een you tube filmpje kreeg ik van Peter Van. ik weet niet meer wat de aanleiding ervoor ook weer was, maar er gaan werelden voor mij open...ik zit thuis met 3 mensen met allemaal kleinere of grotere “Nothing Boxes” terwijl mijn hersenen steeds Bzzzzzzz⚡️Bzzzzzzz ⚡doen.

Hè hè, die wetenschap geeft rust. Zou je als vrouw ook zo’n nothing box kunnen creeeren? Of kunnen de doosjes in de mannenhoofden misschien draadjes krijgen? Eén van de vakken die Frank heeft op de TU (technische informatica) is “artificial intelligence” (vrijwel alle lessen -pardon, lectures- zijn in het Engels). Er is daar een wit robotje die de studenten steeds slimmer moeten maken.

Zijn naam is Pepper en hij is afgelopen voorjaar bij wijze van proef ingezet als zorgrobot in het Franciscus Ziekenhuis in Schiedam. Het is een schatje om te zien en schijnt vooral te reageren op vrouwenstemmen. Misschien moet de TU zowel “doosjes als draadjes“ gaan inprogrammeren bij Pepper.

Vandaag weer zo’n dag die voorbij vliegt. Fijn wat klusjes kunnen doen, zoals wasjes, Nathan inspireren tot opruimen, boodschappen (ik wordt dan wel gereden en de boodschappen worden verwerkt), koken, jawel!

Hier knap ik van op met mijn bzzz bzzz vrouwenhersenen. Die willen graag vinkjes achter de klusjes kunnen zetten. Paul was gisteren niet topfit maar moest wel zijn avond/nachtdienst doen; het heeft behoorlijk gespookt vannacht op de kinderafdeling.

Dus die zit nu lekker in zijn “nothing box”.

1. Gerard Walta:
    10 februari 2019
    Leuk you tube film,is echt een uitleg met lach en inhoud ,fijn dat alles voorspoedig verloopt!!
    Groetjes Gerard en Mien