Dag 23. Kapper

5 februari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Zo, lekker over de helft van de-tijd-dat-ik-een-hekel-heb-aan-de -orthopaed.

Niet dat ik ooit een hekel had aan Saskia Wiersma, hoor. Daar is het een veel te leuk mens voor en goede orthopaed. En het gaat ook best goed. Want “de vorige keer” had ik na 3 weken nog het conservenblik om mijn been. Waarvan de achterkant na 6 weken pas wat ruimer was. Zoiets als een ouderwets corset die vastgeregen werd. Geen conservenblik dit keer.

De ritssluiting geneest ook voorspoedig, het  rollade-achtige is mooi weggetrokken. Zelfs de blaar is helemaal ingedroogd en laat stukje bij beetje los waaronder een blanke huid te voorschijn komt. Lang leve de colostrumcreme en de Biotherm.

Fysiotherapie is 2xper week. Het is fijn dat Peter nu nog  aan huis komt. Ik kan nog niet fietsen, mag nog geen autorijden en met de benenwagen is het nog te ver (circa 2x900 mtr). Een “taxi” is ook niet altijd beschikbaar.

Bovendien heeft het in dit stadium nog geen zin om de oefenzaal in te gaan. Mijn keuken als oefenzaal is nog groot genoeg.

Eerst masseert  en tovert Peter het vocht wat weg, daarna de oefeningen doornemen. Daarbij fungeert het aanrecht en de tafel zo nodig als houvast. Bungelen, zittend op de tafel. Oefeningen 3dd hoogstens een kwartier lang. Daarnaast af en toe been in strekstand met enkel op kussentje, boek of blog erbij. Lekker overzichtelijk.

De knie is nog wel dik en gloeit af en toe. Is niet altijd heel duidelijk gecorrelleerd aan het totaal aantal stappen wat ik doe. Het is een kwestie van doseren, doseren, doseren. Niet (te) lang achterelkaar.Als mijn knie weer een beetje als een blok beton aanvoelt leg ik de benen op mijn “hoog-laag bed” in de slaapkamer omhoog en ga wiebelen net zo lang tot- ie weer wat soepeler is. Werkt beter dan de coldpack nu.

Intussen verveel ik mij geen moment. Ik heb overal natuurlijk ook wel meer tijd voor nodig dus de dag vliegt om. Het weer is dusdanig dat ik het ook niet erg vind om veel binnen te zitten. Er komt veel bezoek, gezellig, veel kaartjes en appjes ed. De jongens hebben tentamenweek gehad en hebben deze week geen college of werkgroep. Even moeders naar de kapper brengen bij voorbeeld is dan geen probleem.

Als je haar maar goed zit.

1. Nicoline:
    5 februari 2019
    Dan weet je hoe je je voelt als je echt oud bent/wordt! Alles gaat langzamer en daardoor lijken de dagen korter. Halleluja...
    Nog een beetje geduld, tot gauw
  2. Chris:
    5 februari 2019
    Ik lees nu alle knienieuws in de krant extra goed :-) en zag dat er in Utrecht een nieuwe behandeling is van de 'oude' knie zonder dat een implantaat nodig is (ik ben al aan het sparen voor 2 stuks :-)
  3. Helene straet laurey:
    5 februari 2019
    haar van de benen ,kapsel gekuist,dat is nog es goed voor de patient, geniet er maar van koopsje het is je van harte gegund
  4. Marian:
    5 februari 2019
    Een beetje geduld. Alles komt goed.
    Over een maand begint de lente en je bent beter. Je kan met lekker weer buiten wandelen.😜
  5. Happy Koops:
    7 februari 2019
    Chris, ik kreeg het artikeltje (Volkskrant?) doorgestuurd van mijn collega, Machteld, trotse bezitster van één kunstknie.
    Het lijkt mij, al obligate zijslaper alleen wel een nachtelijke crime met al die buitenboord toestellen. Misschien rolt een plakje stamcel kraakbeen wel op korte termijn uit de 3D printer en wordt het even gemakkelijk als een staaroperatie. Hihi the future is exciting!