Dag 18. Nietjes.

31 januari 2019 - Leiderdorp, Nederland

Mijn Doktersknietje "1" blog van drie jaar terug weer teruggevonden. Tja, eenmaal in the cloud, altijd in the cloud. Ik onthoud gebeurtenissen het beste als ik er iets over heb opgeschreven. Dat was al zo met een dagboek vroeger, je las het terug en je "zat" helemaal weer in die scene van toen.

Als ik het lees, voel ik weer die frustratie om het feit dat ik de trappers van "het ding" en die hometrainer, laat staan de fiets niet goed rond kreeg.  Het gevolg was dat ik mijn knie soms een beetje teveel "achter de broek zat" wat nog meer vocht en stijfheid teweegbracht. Natuurlijk is het later helemaal goedgekomen en kon ik op een gegeven moment mijn knie voldoende buigen om weer lekker te kunnen spinnen.

De vooruitgang is tot nu toe wel sneller dan bij de vorige operatie, dus ik ben veel relaxter onder het hele gebeuren.  Morgen gaan de hechtingen eruit. Het zijn er een stuk op 50. Ben benieuwd of mijn knie soepeler wordt na verwijderen. Wat ik wel lekker ga doen, is de benen een beetje vertroetelen. De laatste keer dat ik mocht scheren was twee weken voor de operatie. Dat is nu dus 4 1/2 weken terug. Ik zal mijn ladyshave maar op een lage maaistand zetten. Daarna lekker de benen met de biotherm olie van Agnes insmeren. En het litteken met "colustrum", toverspul van de schoonheidsspecialiste. Je ziet, er wordt niets aan het toeval overgelaten.

Gisteren en vandaag erg gezellige dagen gehad, veel bezoek gehad en wisselend op pad. Ik heb elke dag een stappenteller aan, kijk of ik een optimum aan hoeveelheid beweging kan vinden. Eergisteren was aantal stappen 6400, gisteren 4400. Geen verschil in reactie in de knie. Tegenwoordig begint de pijn zo tegen 4.30u pas.

Mijn nieuwste truc dan, behalve een pijnstiller innemen, is het voeteneind omhoog (kan het vocht lekker weg) en mijn "quadricepsspier" aanspannen en mijn kuiten in het matras drukken. Dit keer of 10 herhalen elke keer.

Het is wel heel lekker dat ik de hele dag een beetje makkie-an kan doen.

1. Monique:
    1 februari 2019
    Wat ben jij goed bezig!!! Klinkt ook al een stuk positiever. Sterkte met het verwijderen van je hechtingen!!
  2. Happy Koops:
    Dank, Monique, misschien zie ik je straks? Ik moet narcroute 22
  3. Helene straet laurey:
    1 februari 2019
    hey happy, sterkte ,kan nog wel es wat venijnig voelen,maar als je dit leest ben je ws al bevrijd van de krengetjes en een stuk verder op het doktersknietjespad dagdag
  4. Huub van Haasteren:
    1 februari 2019
    That's the spirit! Trouwens nog een nieuwe filmtip (sinds gisteren in de bios); Green Book, terechte Oscar-kandidaat! Misschien ook al op Netflix???
  5. Happy Koops:
    2 februari 2019
    Dank, green book nu in bios, duurt dan nog even voor-ie op neflix komt. Ik ga trailer kijken!
  6. Marian:
    2 februari 2019
    Je bent bezig en positief. Je wordt heel snel beter.