The best of both worlds

15 oktober 2019 - Marrakesh, Marokko

Oh, die geuren, die kleuren, die vriendelijkheid. Tot nu toe, we zijn er nu zo'n 24 uur, is het fantastisch om te zijn. De prachtige natuur van Noord Afrika bij het Atlas Gebergte met de vermenging van de Europese, Arabische, Berberculturen.

Wij kwamen hier gisteravond 18.30u plaatselijke tijd (het is hier één uur vroeger dan bij ons) met Transavia aan bij zonsondergang. De aarde waarover wij vlogen was veelal rood gekleurd, het avondlicht van een warm oranje. Als van een ouderwetse schemerlamp, zo eentje met een kap met ruches eroverheen.

De lampenkap ging gisteravond niet in één keer uit (daarvoor moet je in de Tropen zijn) maar wel sneller dan bij ons thuis. De avond lucht was droog- zwoel. We werden bij het vliegveld opgehaald door een chauffeur van Travelbird -Secret Escapes. De rit door de drukke hoofdweg deed vertrouwd aan (zoals vroeger in Jeddah) maar alles was veel schoner, verzorgder en vriendelijker dan in mijn herinnering. Dit is de tweede keer dat we een Noordafrikaans land bezoeken (12 jaar geleden was dat Egypte). Op zijn Gronings gezegd: "het valt niet tegen!" Waar je in Egypte over het algemeen een veel hardere mentaliteit ervaart, word je in Marrakech zeer vriendelijk en warm bejegend.

Wij logeren in een mooie "riad": Angsana Riad Dar Zaoula". Buiten druk, vlak bij het bekende Jemaa El Fna plein, binnen een oase van rust. Alhier gisteren heerlijk gedineerd; ik had een tangine-  en Paul een couscous variant. Erbij een Casablanca export biertje en later een rode, Marrokkaanse wijn. Zo'n riad (huis met binnenplaats) is ideaal. De binnenplaats is/blijft heerlijk koel en je zit met een beetje geluk onder de sterrenhemel. Op de tweede verdieping is er een daktuin. Je wordt er begroet door de heerlijkst geurende bloemen. Hibiscus, bougainvillea en jasmijn. Na ontbijt (uitstekend verzorgd op de binnenplaats pal voor onze deur) zijn wij even naar boven gegaan. Het weer is heerlijk nu, zo'n 26 graden en zonnig.

Inmiddels is het 14.15u en we komen net terug van een bezoek aan het Museum van Yves St Laurent, de Majorelle tuinen en het Berbermuseum. Dit is een combi-gebeuren. Een absolute aanrader, maar daarover later meer.

1. YvetteKusters:
    15 oktober 2019
    Heel veel plezier in Marrakesh, leuke stad prachtog land, geniet etvan!!
  2. Agnes:
    Prachtig Marakech!! Geniet ervan Happy, en neem een mooi kleedje mee naar huis
  3. Happy Koops:
    Zo’n vliegende? Ik heb wel Alladins lamp gezien
  4. Gerard Walta:
    15 oktober 2019
    Weer heerlijk genieten jullie en wij mogen weer meegenieten !!!
    Veel plezier!!!
    Groeten Mien en Gerard
  5. Nicoline:
    15 oktober 2019
    Geniet van al het moois en kijk uit naar je recepten!
    Lieve groet, Nicoline
  6. Happy Koops:
    Morgen 11 u kookles!
  7. Paul O.:
    16 oktober 2019
    Heerlijk zo'n uitje in een andere omgeving... en dan dat weer en temperatuur, afijn... we mogen weer gezellig mee liften.
  8. Marian:
    16 oktober 2019
    Genieten veel van het weer en de lekker eten. Besos