Am Bodensee

7 mei 2018 - Bregenz, Oostenrijk

Dag 1 Zondag 6 mei 2018

Zoals meestal bij ons gebeurt, hebben wij in het voorjaar altijd wel een datum gepland (ivm waarneming en dienstindelingen moeten we dat al het jaar ervoor aanvragen/bespreken), maar nog géen idee wat we met onze voorjaarsvakantie willen gaan doen.

Zon en water staan voor zo'n korte, eerste vakantie van het jaar, altijd hoog op mijn verlanglijstje, Paul geeft daar wat minder om, hij houdt vooral van groen.                           Ik ben van het snel ergens ter plekke kunnen zijn, Paul houdt eigenlijk meer van "GT-en" (met de auto er opuit, maar zien waar je uitkomt).Naarmate de tijd verstreek moesten we meer op zoek naar een tussenweg, leuke vliegtickets en bestemmingen al weg.

De tussenweg (water/zon/groen) die ook nog te berijden is, is de Bodensee geworden. Temperaturen aangenaam, blauw en groen voorradig.

Op Booking.com een leuk appartement gevonden in "Bregenz"; "Haus Margit", woonkamer/keuken/badkamer/balkon/2 slaapkamers.Vooral de ligging is "Fabelhaft": uitzicht op alle 3 de landenpunten én op Liechtenstein. De Alpen achter Liechtenstein ook in zicht. Het huis ligt op zo'n 900 mtr boven zeeniveau.

Toen we gisteren na een rustige, zonnige dag autorijden (waar tegenwoordig Nathan ook een deel van voor zijn rekening houdt) aankwamen was het "beneden" 25 graden en boven 20 graden celsius.Maar omdat het zon overgoten is en we beschut zitten is het evengoed héél aangenaam toeven.Dag 2 Maandag 7 mei 2018Vandaag voor het eerst in jaren écht even een uurtje gezonnebaad, in bikini, op de ligweide tussen de Edelweissjes.

We zitten dus in Eichenberg, gemeente Bregenz, wat in Oostenrijk ligt.                                 Oostkant van het meer. Boodschappen hebben we gedaan in Scheidegg, 2 km van hier (Duitsland).Na de middag siësta op de Alpenweide weer op pad, in Lindau (Duitsland) geweest, hier op Lindau-Insel lekker gespaziert en aan de haven een drankje gedronken. Bij Lindau kun je de boot pakken om het meer te doorkruisen, maar ook om naar "Mainau" weer een eilandje, aan de westkant van het meer, te gaan. Het ligt op de grens van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Dit 45 hectare grote eiland is bijzonder bloemrijk. Behalve vele tuinen en beplantingen is er een nog gedeeltelijk bewoond kasteel (Barokslot uit 1746), onbewoond deel te bezoeken, serres en een vlindertuin te bezoeken.                                                           Naast diverse seizoensbloemen zijn hier ook mediterrane planten en bomen (zoals palm/sinaasappel/mandarijn/citroenbomen) en orchideeën (Mien) te bewonderen.       Een kolfje naar mijn hand.                                                                                           Zojuist lekker "thuis" gegeten, diverse zonsondergangsfoto's geschoten en nu gaan we een Netflix filmpje kijken.

Wat een ontspanning.

1. T en J.:
    7 mei 2018
    Dank jullie wel voor het boeiende verhaal en de mooie foto's!
    Geniet ervan! Een hele goede week toegewenst!
    Liefs J. en T.
  2. Geralda:
    7 mei 2018
    Wat een mooie uitzicht!
    Geniet van jullie vakantie.
    Geralda en Jos xx
  3. Monique:
    8 mei 2018
    Dat ziet er niet verkeerd uit!! Veel plezier.
    gr. Monique
  4. Paul O.:
    8 mei 2018
    Mooi daar. Wanneer je op 900 meter zit heb je geen drone nodig dit keer... Veel plezier.
  5. Els:
    8 mei 2018
    Dank voor je verhaal! Mooie omgeving en misschien nog even nach Liechtenstein.
    Groetjes Els
  6. Happy Koops:
    9 mei 2018
    Hi Els, Heute in Liechtenstein gewesen! Zie ook volgende blog.
  7. Happy Koops:
    9 mei 2018
    Hi Monique, dank! Geniet van Praag!
  8. Happy Koops:
    9 mei 2018
    Dankjewel Tamme en Jantiena!
  9. Happy Koops:
    9 mei 2018
    Dank Geralda en Jos! By the way: ook hier in Bregenz "buurtbieb" gespot, aan de boulevard.
  10. Nicoline:
    10 mei 2018
    ja, ja wat een pracht. Zw.'s zijn klein, kan je aan de nette, kleine oppervlakten van de begraafplaats zien! Oder soll ich in Deutsch weiter klatschen? Ich sehe Du hast Deine Deutsches Gebiß gefunden! Viel Spaß weiter. Pfürti, Nicoline