Zomervakantievakantie 2018 "Telesto" dag 8- Wisseldag

13 juli 2018 - Kortgene, Nederland

Wisseldag

Vandaag was het dus "wisseldag", van zeilboot naar motorboot. Something completely different. Het ging als een speer vandaag. Opstaan; tegen mijn gewoonte in eerst douchen en dan pas ontbijten. (OK, te doen, te doen) .Daarna opruimen, inpakken, bagage klaarzetten voor de overbrengen naar de andere boot. Geweldig zoals Maarten van Waterfront Yachtcharter het geregeld had. De boot voor deze week, de Telesto, werd als één van de eersten schoongemaakt. Wij konden onze bagage zó  naar de volgende steiger overrijden.

De boot voor deze week is een Linssen 40.9 Variotop, een motorboot. Eigenlijk wel heerlijk voor komende week waarin minder wind dan vorige week verwacht wordt. Je zit lekker hoog zodat je goed uitzicht heb over de wateren (altijd een heerlijk rustgevend gezicht gezicht, vind ik). De voorlaatste eigenaar was een Amerikaan. Die vond het nodig airco te installeren. Verder een centraal gestuurde stofzuiger met een slang die van stuurboord vóór tot bakboord achter reikt. Hihi, je lacht je rot. Maar mogelijk is die airco niet helemaal overbodig. Ik zag op NOS journaal zopas dat het komende week wel 27/28 graden warm kan worden. Dan is een airco zo voor het slapen gaan wel plezant (de huidige eigenaar is een Belg).

Vandaag zijn Paul en ik na inchecken ed gaan passagieren in de omgeving. Naar Colijnsplaat geweest om te kijken of we daar vannacht zouden willen liggen. Hartstikke lief dorpje hoor, maar jachthaven omsloten door dijken, dus weinig uitzicht, en...er was een kermisgezelschap zich aan het installeren...geen zin in. Kabaal. Dus vanavond weer in de thuishaven, Kortgene, gelegen. Dit tot groot genoegen van Nathan, die met zijn vrienden thuis via de pc aan het spelen was ("Hartsikke snel internet hier in Delta Marina" - ook lekker voor het bloggen overigens).

Na Colijnsplaat zijn wij naar Zierikzee getogen. Wat is dat toch een heerlijk stadje. Zonovergoten vandaag, altijd vol gezellige winkeltjes. Leuk weer "Zeeuws Blauwe" kleine oestertjes,  gemaakt door Dieuwke Parlevliet uit Zierikzee, gescoord bij boekhandel de Vries. Verder lekkere wijntjes bij de "Zeeuwse Hemel" gekocht.

Zojuist heb ik een eenvoudige, doch voedzame maaltijd verzorgd. Paul en Frank hebben afgewassen en wij maken ons op voor een avondje Netflix kijken (Frank heeft de tv op orde gebracht).

Ik verheug mij op het slapen hier. Matras is nét wat zachter dan in de zeilboot. Slaapvertrek is verrukkelijk.

Tot mogen of zo! Goetjes, Happy

PS: ik weet waarom de "Horsefight" "Horsefight" heet: de eigenaar, een Duitser, heet "Roßkampf" en zijn vrouw is bovendien dol op paarden. Weer een mysterie opgelost.

1. T en J.:
    14 juli 2018
    Het blijft genieten in eigen land! Van harte gegund!
  2. Paul O.:
    14 juli 2018
    Waar zouden we zijn zonder de trein... een gevleugelde uitspraak, maar zonder internet lijkt alles stil te vallen. Soms zou je dat wel eens willen, maar het valt nu toch moeilijk meer voor te stellen. Overal laten we sporen achter, gewenst of niet gewenst. Voordelen van het internet zijn er natuurlijk te over, zoals bijvoorbeeld dit blog. Vroeger moest je het doen met een kaartje, dat vaak pas aankwam wanneer je al lang en breed weer thuis was terug gekeerd... of in een rij staan bij een telefooncel met een hand vol dubbeltjes om met het thuisfront bij te praten.
    Soms, heel soms zou ik wel weer eens terug willen in de tijd, om er vervolgens waarschijnlijk achter te komen dat dat toch ook niet ideaal was. Nee.. geef me dan de huidige tijd maar, met alle communicatie mogelijkheden en techniek van nu. Meegenieten van wat anderen beleven.
    Leuk verhaal weer. Bedankt, we zien uit naar het volgende.
  3. Marian:
    Mooi verhaal. Groeten aan Dieuwke Parlevliet. 💋🙋🏽
  4. Nicoline:
    15 juli 2018
    Geniet van al jullie belevenissen, zoals altijd. Reuze nieuwsgierig wat de Telesto aan
    nieuwe stories oplevert. Het blijft zonnig, dus de vakantie kan niet kapot. Live it up.
  5. Happy Koops:
    15 juli 2018
    Ha Nicoline, goed van je te horen; hopelijk ook alles goed daar!