Zomervakantie 2018 "Horsefight/Telesto"- epiloog

21 juli 2018 - Leiderdorp, Nederland

Epiloog

"Back home again", is vast een liedje of zou er eentje kunnen zijn.

We kijken terug op twee fantastische weken. Wat was nou precies het fijnst? Het mooie weer? De prachtige boten? Het feit dat zeilen weer zo leuk blijkt? Het gevoel van buitenland? Het gezellige samenzijn?

Het was het complete plaatje, het één volgde op het ander. Het was een overzichtelijke legpuzzel waaraan geen stukjes ontbraken.

Altijd weer perfect verzorgd door Maarten van Waterfront Jachtcharters (http://www.Jachtcharter.com/home). Het zijn mooie boten en dus wel dure boten. Maar enfin, duur, dat is een skivakantie ook. Of een reisje naar Bali of Japan.                  Nu de derde keer dat we het zo gedaan hebben. In 2015, in 2016 en nu.

"Delta Marina" voelt inmiddels als een thuishaven. Het is één van de "Seven Sisters", 7 jachthavens in de zuidwestelijke Delta die een samenwerkingsverband hebben. Zie http://www.sevensistershavens.nl. Het zijn stuk voor stuk mooie havens maar Delta Marine en Marina Herkingen sprongen er tot nu toe bovenuit. Misschien ook omdat ze niet zo massaal zijn. Ontzettend vriendelijke havenmedewerkers ook.

Donderdag hebben we nog een tocht over het Veerse Meer gemaakt met de Telesto. 's Middags in Veere aangemeerd. Wat is dat toch een fraai pittoresk stadje. De huidige gemeente Veere is door samenvoegen van Serroskerke, Vrouwenpolder (het "Postcodeloterijdorp"), Domkerke, Mariekerke, Valkenisse, Westkapelle en Veere ontstaan. Het is volgepropt (al maakt het geen popperige indruk, zoals bv Brugge dat op mij maakt) met rijksmonumenten, beelden, oorlogsmonumenten. Een voortdurende stroom van bussen en het veer levert telkens weer een lading toeristen aan. Toch maakt het geen drukke indruk. Op de fiets is het ook goed te bereiken. Er zijn trouwens prachtige fietspaden in Zeeland.

Eten (maken) op de boot is een feest. Ik ben ineens helemaal in to inductiekoken. Nooit verwacht. Maar goed ook want we schijnen in 2030 helemaal van het gas af te moeten zijn.

Maar ook de restaurantjes waren leuk en lekker waarbij het Italiaanse restaurantje "Mare Lungo" in Vlissingen voor ons bovenuit stak evenals "de Visbank" in Herkingen. Deze laatste vooral ook vanwege de onvermoeibaar gezellige en vrolijke eigenaar (sinds 30 jaar) van het restaurantje; zo'n eet-cafeetje nog aangekleed met "deeltjes" e.d. op het plafond.

Toen we vrijdagochtend klaar voor vertrek waren hoorden we dat er een annulering van één motorboot van de huurvloot , een "Steeler", was. Wel even in dubio gestaan of we er nog een weekje achteraan zouden plakken.  Maar het zou mooi weer blijven en thuis is daar ook nog de sloep, die natuurlijk aan het popelen ligt om uit te varen.

Het was weer erg leuk dat jullie met mij meereisden. Dank voor jullie reacties en jullie enthousiasme. Tot een volgende keer!

Hartelijke groeten,

Happy en de jongens

1. Kees van der Meer:
    Leuke verhalen Happy!

Veere en omgeving is ook een favoriete van ons. Inderdaad prachtig fietsen daar en heerlijk vis eten.
    Groet
    Kees
  2. T en J.:
    21 juli 2018
    Alle hens aan dek! Aan alle lofzangen komt een eind! En ach....varen op de Does is ook leuk! Goede thuisreis!
  3. Helene straet laurey:
    jij weer bedankt happy ,voor het mogen meezeilen en fijne 3eweek xxx
  4. Machteld:
    Mooi reisverslag!
  5. Paul O.:
    22 juli 2018
    Dat was weer een leuke reis. Mooi weer, gezellige omgeving en mooie zeilervaring. Bedankt weer voor de uitgebreide en informatieve reisverslagen. We weten zo ook weer iets meer over Zeeland.
  6. Marian:
    22 juli 2018
    Ik heb het laatste verhaal gelezen en jullie hebben een fantastisch vakantie gehad. Jullie kunnen nog thuis genieten want het weer hier is ook heerlijk. Muchos besos en tot gauw
  7. Heleen:
    22 juli 2018
    Welkom thuis maar weer. Leuk om je verhalen te mogen delen. Tot gauw😘
  8. Nettie:
    23 juli 2018
    Bedankt voor alle prachtige verhalen Happy. Wat leuk hoe je steeds weer enthousiast en boeiend weet te vertellen. Erg leuk om het zo van dag tot dag te lezen en mee te mogen genieten. Nog een zonnige, fijne 3e week!! Tot maandag !!
    Groeten van Nettie